الگوی سه گانه خارجی نزولی

آشنایی با الگوی سه گانه خارجی نزولی و کاربردهای آن

الگوهای کندلی برای شناسایی روند اهمیت خاصی دارند. الگوی سه گانه خارجی نزولی در انتهای روند صعودی ظاهر شده و نشانه‌ای برای وجود پتانسیل برگشت روند است. این الگو از سه کندل تشکیل شده است که به ترتیب صعودی، نزولی و نزولی هستند.

لینک های مهم

نوشته‌های تازه

اگر در انتهای یک روند صعودی باشید، احتمال دیدن الگوی سه گانه خارجی نزولی کم نیست. این الگوی سه کندلی یکی از نشانه‌های معتبر برگشت روند است. البته الگوهای کندلی به تنهایی برای ورود به موقعیت‌های معاملاتی کافی نیستند اما می‌توانند به عنوان تأیید یا گواه معاملاتی به کار برده شوند. در ادامه مشخصات این الگوی کندلی آشنا شده و کاربردهای آن را درک می‌کنید.

الگوی سه گانه خارجی نزولی چگونه ایجاد می‌شود؟

از آنجایی که این یک الگوی نزولی است، پیش از شکل‌گیری این الگو باید روند قیمت صعودی بوده باشد. در نتیجه اولین کندل این الگو، یک کندل صعودی یا سبز است. این کندل، ویژگی خاصی ندارد اما لازم است که مقداری بدنه اصلی داشته باشد و از نوع کندل دوجی نباشد.

کندل دوم یک کندل نزولی است. قیمت باز شدن این کندل باید بالاتر از قیمت بسته شدن کندل قبلی باشد. همچنین این کندل باید کندل اول را بپوشاند؛ در نتیجه لازم است که قیمت بسته شدن این کندل کمتر از قیمت از باز شدن کندل اول باشد. همانطور که می‌بینید، کندل دوم باید یک بدنه نزولی داشته باشد.

کندل سوم در الگوی سه گانه خارجی یک کندل نزولی دیگر است. مقدار بدنه این کندل اهمیت خاصی ندارد اما مهم است که قیمت بسته شدن این کندل، پایین‌تر از قیمت بسته شدن کندل دوم باشد. این الگوی سه کندلی را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

الگوی سه گانه خارجی نزولی

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این الگو چند ویژگی مشخص دارد که به شناسایی آن کمک می‌کند:

  •       روند صعودی حاکم باشد: برای شکل‌گیری الگوی سه گانه خارجی نزولی، روند غالب بازار باید صعودی باشد. این الگو قرار است هشداری برای پایان یافتن روند صعودی و تغییر روند باشد.
  •       کندل اول صعودی است: کندل اول اهمیت خاصی در شناسایی این الگوی کندلی دارد. کندل اول باید بدنه داشته باشد، صعودی باشد و به صورت کامل توسط کندل دوم پوشیده شود.
  •       کندل دوم نزولی است: کندل دوم باید بزرگ‌تر از کندل اول باشد. اگر قیمت باز شدن کندل دوم بالاتر از کندل اول باشد بهتر است.
  •       کندل سوم هم نزولی است: کندل سوم در این الگوی سه کندلی باید نزولی باشد. نکته مهم درباره کندل سوم، بستن قیمت پایین‌تر از قیمت بسته شدن کندل دوم است.

علاوه بر مواردی که گفتیم، درباره سایه‌ها هم بد نیست بدانید که در این الگو اهمیت ویژه‌ای ندارند و کندل‌ها می‌توانند سایه داشته باشند.

شناسایی الگوی سه گانه خارجی نزولی در فارکس

پیدا کردن الگوهای کندلی در بازارهای مالی چندان کار سختی نیست. در تصویر زیر می‌توانید تشکیل چند مورد از الگوی سه گانه خارجی نزولی را روی جفت ارز USD/CAD ببینید. این الگوها در تصویر زیر پس از یک روند صعودی ایجاد شده و در نهایت به افت قیمت و روند نزولی منجر شده‌اند.

مثالی از الگوی سه گانه خارجی نزولی

الگوی سه گانه خارجی نزولی برای ترید

توجه کنید که معامله با الگوهای کندلی کار صحیحی نیست. الگوهای کندلی تنها می‌توانند به شناسایی صحیح روند کمک کنند و همچنین در مواقعی، تغییر روند را هشدار دهند. بهترین نوع استفاده از الگوهای کندلی، برای تصمیم‌گیری در حین ترید است. برای مثال، فرض کنید یک موقعیت معاملاتی خرید یا لانگ روی جفت‌ارزی در فارکس دارید. روند صعودی به شما این اطمینان را می‌دهد تا با سیو سود، معامله را باز نگه دارید. در چنین شرایطی، ظاهر شدن الگوی سه گانه خارجی نزولی یا Three Outside Down می‌تواند یک زنگ خطر برای خروج از موقعیت‌های معاملاتی لانگ باشد.

به جز این روش، استفاده از الگوهای کندلی برای معامله مستقیم در بازارهای مالی، خطرات مخصوص به خود را دارد. توصیه می‌کنیم با مطالعه مطلب «انواع الگوهای کندلی؛ 13 مورد از انواع الگوهای کندل استیک»، همواره مترصد شکار الگوهای کندلی و استفاده از آن‌ها برای شناسایی روند باشید.

چگونه در فارکس موفق شویم؟

برای موفقیت در فارکس و انجام ترید با درصد وین ریت بالا، باید با این بازار، نحوه کارکرد آن و استراتژی‌های معاملاتی مناسب فارکس آشنا شوید. شرکت در دوره آموزش آنلاین فارکس یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند با پیگیری و تلاش خودتان، از شما یک تریدر موفق بسازد. در این دوره می‌آموزید که چگونه از ابزارهای معاملاتی، اندیکاتورها و روش‌های تحلیلی برای موفقیت در فارکس استفاده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

آموزش فارکس در مشهد | آگکادمی مالی رفیعی
آموزش فارکس

آموزش فارکس در مشهد

آموزش فارکس در مشهد، زیر نظر مهندس رفیعی یکی از بهترین تریدرهای ایران، به صورت مستقیم برگزار می‌شود. ویژگی این دوره رسیدن به سود قطعی است!

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229