استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال

استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال + ۵ استراتژی اختصاصی

داشتن یک استراتژی معاملاتی مناسب، رمز موفقیت در بازار پرنوسانی مثل بازار ارزهای دیجیتال است. استراتژی‌های ارز دیجیتال به استراتژی‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت اختصاصی برای این بازار پرنوسان طراحی شده باشند. این استراتژی‌ها می‌توانند بر اخبار بنیادی مبتنی باشند یا اینکه از ابزارهای معاملاتی تکنیکال برای صدور سیگنال استفاده کنند. استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال باید به‌نحوی طراحی شده باشند که سیگنال‌های سریع برای ورود و خروج صادر کنند.  تحلیل الگوهای قیمت، استراتژی‌های خط روند و استراتژی جامع خط ماشه از جمله مواردی هستند که می‌توانند در بازار کریپتو حساب معاملاتی شما را سودده کنند.

لینک های مهم

نوشته‌های تازه

استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال به‌واسطه نوسان بالای قیمت و همچنین رشد چشمگیری که در سال‌های اخیر داشته است، همواره برای معامله‌گران بازارهای مالی جذاب است. استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال به استراتژی‌هایی گفته می‌شود که بر مبنای یک‌سری قانون تصمیم‌های خرید یا فروش صادر می‌کند. بسته به سبک معاملاتی یا هدف شما از خرید ارزهای دیجیتال، استراتژی‌های مختلفی برای ترید و سرمایه‌گذاری وجود دارد. 

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال کدام است؟

اگر تریدر هستید و می‌خواهید به‌صورت روزانه اقدام به معامله ارزهای دیجیتال کنید، استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر تحلیل تکنیکال باید در اولویت شما باشد. این استراتژی‌ها روزانه سیگنال‌های متوالی صادر می‌کنند که در هر کدام نقطه ورود، حد سود و حد ضرر مشخص است. در نتیجه، شما می‌توانید بر حسب برنامه ریسک‌پذیری و مدیریت سرمایه خود، وارد موقعیت‌های معاملاتی مختلف شوید. 

اگر هدف شما از خرید ارزهای دیجیتال، نگهداری و کسب سود از رشد قیمت است، باید به سراغ روش‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بروید. در این روش‌ها شما می‌توانید با به‌کارگیری استراتژی‌های مختلفی مثل ورود پله‌ای و استراتژی DCA، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داده و در بلندمدت بازدهی بهتری کسب کنید. 

استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال با تحلیل تکنیکال

استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر تحلیل تکنیکال محبوبیت بالایی دارند. بسیاری از کسانی که با سبک اسکلپ معامله می‌کنند، به ترید ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند. بهترین استراتژی‌ها برای ترید، مبتنی بر تحلیل تکنیکال بوده و از سبک‌هایی مانند پرایس اکشن و امواج الیوت پیروی می‌کنند. 

برخی از استراتژی‌های معاملاتی بسیار ساده هستند و از تحلیل تکنیکال کلاسیک مانند الگوهای کندلی و الگوهای هندسی استفاده می‌کنند. برخی دیگر پیچیدگی‌هایی دارند و از ابزارهایی مانند تحلیل رفتار قیمت بهره می‌برند. در ادامه ۵ استراتژی کاربردی در ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم که بر تحلیل تکنیکال تکیه دارند. 

یک: استراتژی معاملاتی الگوهای قیمت

در این استراتژی از الگوهای هندسی برای تشخیص حرکت بعدی قیمت استفاده می‌کنند. یادگیری استراتژی‌های مبتنی بر الگوها کار سختی نیست و تنها به تمرین زیاد نیاز دارد. پس از تمرین، چشم شما عادت می‌کند و به‌راحتی می‌توانید این الگوها را در بازار تشخیص دهید.

استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال و الگوهای کلاسیک

برای مثال در تصویر بالا، می‌توانید الگوی مثلث متقارن را مشاهده کنید. در این الگو قیمت از هر سمت مثلث که خارج شود، به اندازه قاعده مثلث در همان سمت ادامه می‌دهد. همانطور که در تصویر مشخص است، با خروج قیمت از پایین مثلث، قیمت حداقل به اندازه قاعده مثلث افت کرده است که این یعنی استراتژی الگوی قیمت در این موقعیت می‌توانست یک موقعیت معاملاتی را سیگنال بدهد.

دو: الگوهای کندل استیک

کندل‌ها عمری طولانی در بازارهای مالی دارند. کاربردهای الگوهای کندلی زیاد است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب «الگوهای کندلی» را مطالعه کنید. به عنوان مثالی از کاربرد الگوهای کندلی می‌توانیم به تصویر زیر اشاره کنیم. 

الگوهای کندل استیک در ارز دیجیتال

در این تصویر، فلش‌های قرمز به کندل‌های پوشاننده نزولی (Bearish Engulfing Pattern) اشاره دارند. این الگوی کندلی نشان از افت بیشتر قیمت دارد و یک سیگنال فروش قوی صادر می‌کند.

سه: استراتژی‌های خط روند

دسته دیگری از استراتژی‌ها که با تکنیکال کلاسیک قابلیت اجرایی دارند، استراتژی‌های خط روند هستند. این استراتژی‌ها، خود به شاخه‌های متعدد مثل استراتژی شکست خط روند، استراتژی برخورد سوم و موارد دیگر تقسیم می‌شوند. استفاده از استراتژی‌های خط روند درعین سادگی، احتمال موفقیت بالایی دارد.

استراتژی‌های خط روند در میان استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال

به عنوان مثال، در تصویر بالا یک کانال نزولی در ارز دیجیتال کاردانو را مشاهده می‌کنید. بر اساس استراتژی برخورد سوم که شاخه‌ای از استراتژی‌های خط روند است، شما می‌توانستید در برخورد سوم قیمت با خط روند نزولی (فلش قرمز رنگ) و مشاهده کندل تأیید، وارد موقعیت معاملاتی فروش (Sell) شوید.

چهار: استراتژی جامع خط ماشه

تمامی استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال که در بالا معرفی شدند، در موقعیت‌های خاص و تحت شرایطی کاربرد دارند. برخی از آن‌ها وابسته به الگوهای کندلی هستند و برخی دیگر از خط روند استفاده می‌کنند. اگر به‌دنبال یک استراتژی جامع هستید که شامل تمامی ابزارهای کاربردی ترید در ارزهای دیجیتال بشود، باید به سراغ دوره استراتژی جامع خط ماشه بروید.

در استراتژی جامع خط ماشه شما استراتژی شخصی مهندس رضا رفیعی را می‌آموزید. این استراتژی می‌تواند بازدهی ۱۰ تا ۱۲ درصدی ماهانه بسازد و شما صفرتاصد روش استفاده از آن در بازار را به صورت زنده می‌آموزید.

پنج: استراتژی معاملاتی ایچیموکو

ابرهای ایچیموکو یکی دیگر از اندیکاتورهای کاربردی برای ترید است. ایچیموکو به روش‌های مختلفی سیگنال صادر می‌کند. همچنین ترکیب ایچیموکو با استراتژی‌های پرایس اکشن (مانند سطوح حمایت و مقاومت) بسیار کاربردی است. 

ابرهای ایچیموکو به‌نوعی از قیمت حمایت می‌کنند. به‌عبارتی اگر قیمت بالای ابرها باشد، ابر سبز ایچیموکو نوعی حمایت است و اگر قیمت زیر ابرهای ایچیموکو قرار بگیرد، ابر قرمز به‌نوعی مقاومت محسوب می‌شود. تا وقتی که قیمت در بالای ابر قرار دارد، بهتر است به موقعیت‌های خرید فکر کنید. همچنین زمانی که قیمت زیر ابرها قرار می‌گیرد، گشتن به دنبال موقعیت‌های فروش منطقی‌تر است. 

برای اطلاعات بیشتر، مطلب «آموزش اندیکاتور ایچیموکو» را مطالعه کنید. 

استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

دسته دیگری از استراتژی‌های قابل استفاده در ارزهای دیجیتال، استفاده از اخبار بنیادی حول یک پروژه کریپتوکارنسی است. به مثال‌های زیر توجه کنید.

استراتژی ترید خبری

اخباری مانند تشکیل صندوق ETF می‌تواند باعث رشد قیمت یک ارز دیجیتال شود. اخیراً انتشار چنین خبری برای اتریوم باعث شد تا این ارز دیجیتال رشدی ۳۰ درصدی را در سه روز تجربه کند. ترید بر اساس این اخبار نیازمند رصد روزانه خبرهاست و شما باید کاملاً با فضای ارزهای دیجیتال و اخبار پیرامون آن‌ها آشنا باشید.

خرید ارز دیجیتال با استراتژی DCA

یکی از استراتژی‌های مطلوب برای کسانی که می‌خواهند با کمترین ریسک اقدام به خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال کنند، استراتژی DCA یا ورود پله‌ای است. با استفاده از استراتژی ورود پله‌ای، میانگین خرید شما کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه برای نگهداری بلندمدت، ریسک کمتری را متحمل می‌شوید و همچنین در رشد قیمت آتی، بازدهی بیشتری کسب می‌کنید. 

شرایط بحرانی مانند جنگ

ارزهای دیجیتال یک دارایی پرریسک محسوب می‌شوند. در نتیجه زمانی که شرایط جهان به سمت بحران حرکت می‌کند، این بازار دچار ریزش قیمت می‌شود. زمانی که خبرهایی مبنی بر جنگ یا صلح می‌شنوید، می‌توانید با مدیریت ریسک در جهت مناسب وارد موقعیت معاملاتی شوید. در این مدل از ترید، توصیه می‌شود به‌صورت نقدی (اسپات) معامله کنید و از معاملات فیوچرز که اهرم بالاتری دارند دوری کنید تا ریسک و زیان احتمالی معامله کنترل‌شده باشد.

دقت کنید که در شرایط بحرانی یا نوسان‌های شدید، حد ضررها می‌توانند کار نکنند و این یعنی احتمال در ریسک قرار گرفتن تمام حساب معاملاتی شما وجود دارد. استفاده از معاملات اسپات می‌تواند تا حد زیادی ریسک از دست رفتن کل سرمایه را با کنترل حجم معامله کاهش دهد یا حتی از بین ببرد.

جمع‌بندی

ارزهای دیجیتال از بازارهای پرنوسانی هستند که برای تریدرها محبوبیت زیادی دارند. فرصت‌های معاملاتی زیاد در کنار امکان انجام معاملات با اهرم بالا، از جمله جذابیت‌های ارز دیجیتال است. استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال نیز اغلب بر پایه اسکلپ (نوسان‌گیری) بنا شده‌اند و با استفاده از تحلیل تکنیکال، سیگنال‌های متوالی صادر می‌کنند. در این مطلب ۵ استراتژی کاربردی تکنیکال و انواع دیگری از استراتژی‌ها مثل ترید با خبر و ورود پله‌ای در ارز دیجیتال را بررسی کردیم. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

آموزش فارکس در مشهد | آگکادمی مالی رفیعی
آموزش فارکس

آموزش فارکس در مشهد

آموزش فارکس در مشهد، زیر نظر مهندس رفیعی یکی از بهترین تریدرهای ایران، به صورت مستقیم برگزار می‌شود. ویژگی این دوره رسیدن به سود قطعی است!

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229