بلاگ

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال؛ معرفی 10 سایت برتر دنیا

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال؛ معرفی 10 سایت فوق‌العاده و مطمئن

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال چه سایتی است؟ اساساً بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چقدر می‌توان به این قبیل سایت‌ها اعتماد کرد؟ این سوالات و سوالات بسیاری از این دست، موضوعی است که قرار است در ادامه این مطلب از آکادمی رفیعی به آن بپردازیم. در ادامه مقاله، پس از مروری کلی بر اهمیت پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، معیارهای یک وب‌سایت خوب برای پیش‌بینی را عنوان کرده و سپس سراغ 10 مورد از بهترین سایتهای پیش‌بینی ارز دیجیتال خواهیم رفت.

در کنار همراهی با این مقاله، توصیه می‌کنیم برای کسب مهارت در تحلیل و ترید، از دیگر مقالات وبلاگ نیز استفاده کرده و در صورت تمایل، اطلاعات مورد نیاز در خصوص دوره‌های آموزش ارز دیجیتال در مشهد و آموزش فارکس در مشهد آکادمی را نیز کسب نمایید.


پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال


بیت‌کوین (Bitcoin) اولین ارز دیجیتالی است که در سال 2008 میلادی توسط فردی – یا تیمی – ناشناس به‌نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) عرضه شده و اکنون تنها با گذشت حدود 15 سال از معرفی آن، یکی از ارزشمندترین ارزهای دنیا است.

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر چیزی در حدود 70 هزار دلار ناقابل است که تاکنون هیچ ارز فیاتی دیگری نتوانسته حتی به گرد پای آن برسد و این در حالی است که از نظر ارزش بازار (Market Cap) نیز این ارز در جایگاه اولین‌های دنیا قرار دارد.

همین پتانسیل بالا برای رشد، مهم‌ترین انگیزه تریدرها برای فعالیت در بازارهای دیجیتال است. سرمایه‌گذاران ایرانی معمولاً سال‌های سال است که در بازارهای مالی دیگر نظیر خودرو، طلا، ارز، سهام و برخی کالاهای دیگر فعالیت دارند اما کدام بازار به اندازه بازار ارزهای دیجیتال پتانسیل رشد وس ود دارد؟!

آن هم در شرایطی که قابلیت استفاده از انواع معاملات، شرط‌بندی‌ها، معاملات دو طرفه – معاملات فیوچرز که قابل سرمایه‌گذاری روی روندهای نزولی را نیز فراهم کرده‌اند – و اهرم‌های تا حتی 200 برابری نیز در این بازار فراهم شده است. همین عوامل، دست به دست هم داده‌اند تا طیف تریدرهای ایران و جهان را روز به روز گسترده‌تر کنند و آن‌ها را به این تکاپو بندازند که چطور می‌توان قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرد؟!

شما برای این‌که در بازار ارزهای دیجیتال تریدهای موفقی را تجربه کنید، ناگزیر باید به پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال روی بیاورید. اما برای این منظور، دو راه دارید:

  • خودتان دست به پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال بزنید
  • از طریق برخی منبع، شبکه‌ها، رسانه‌ها یا وب‌سایت‌ها پیش‌بینی‌ها را دریافت کنید

راه‌های پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال


اگر قصد دارید خودتان دست به کار شوید و قیمت ارزهای دیجیتال انتخاب‌تان برای ترید را پیش‌بینی کنید، قبل از هر چیز لازم است تحلیل بلد باشید! سه روش تحلیل بازارهای مالی که می‌توانند کمک کننده باشند عبارتند از:

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

زمانی که شما برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنید، در واقع این تئوری را قبول کرده‌اید که «تاریخ خودش را تکرار می‌کند»! بنابراین اگر یک الگوی قیمتی و یک قانون خاص در طول زمان بارها و بارها در سطح بازار اتفاق می‌افتد، پس در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد.

درست بر مبنای همین تئوری، یک‌سری ابزارها برای تحلیل تکنیکال بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال طراحی و ارائه شده‌اند که مهم‌ترین آن ها عبارتند از:

  • مبانی پایه تکنیکال، نظیر سطوح حمایت و مقاومت (Support and Resistance Levels)
  • الگوهای قیمتی تکنیکال (Technical Price Patterns)
  • اندیکاتورهای تکنیکال (Technical Indicators)
  • و مواردی از این دست…

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که پیش‌بینی‌های صورت گرفته بر مبنای تحلیل‌های تکنیکال، عمدتاً کوتاه مدت هستند و بیشتر برای ترید کردن در کوتاه مدت به درد می‌خورند.

تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis)

اما ممکن است برخی از معامله‌گران، به دنبال تحلیل‌هایی باشند که قیمت ارزهای دیجیتال را در میان مدت و بلند مدت پیش‌بینی کند. در این شرایط، تحلیلی که پیشنهاد می‌شود تحلیل فاندامنتال است. در این نوع تحلیل، شما در واقع بر اساس بسیاری از معیارها که در ادامه عنوان خواهیم کرد، «ارزش ذاتی» ارزهای دیجیتال را برآورد می‌کنید.

به‌عنوان مثال، در تحلیل فاندامنتال شما با بررسی طیف گسترده‌ای از فاکتورها، متوجه می‌شوید که ارزش ذاتی بیت‌کوین بالای 100 هزار دلار است در حالی که قیمت آن در حال حاضر، در حدود 50 الی 70 هزار دلار است! پس پیش‌بینی می‌کنید که قیمت بیت‌کوین افزایش خواهد یافت!!

اما فاکتورهایی که باید در تحلیل فاندامنتال بررسی شوند عبارتند از:

  • ویژگی‌های خودِ پروژه (مثل بلاکچین و وایت پیپر و تیم توسعه دهنده و …)
  • وضعیت پروژه در سطح بازار (مثل قیمت و روندهای قیمتی و ارزش بازار و دامیننس و …)
  • وضعیت رگولاتوری پروژه (مثل صندوق‌های قابل معامله در بورس و شکایات و …)
  • جریان‌ها و رویدادهای اقتصادی کریپتویی و غیر کریپتویی
  • جریان‌ها و رویدادهای سیاسی تاثیرگذار بر بازارهای مالی و کریپتو
  • تنش‌های ژئوپولیتیکی مهم و تاثیرگذار بر بازارهای مالی
  • اخبار و حواشی چهره‌های سیاسی و مالی، فناوران، سلبریتی‌ها و غیره…

البته که فاکتورهای دخیل در تحلیل فاندامنتال بسیار گسترده و زیاد هستند و نمی‌توان این معیارهای مهم را در چند بند خلاصه کرد.

تحلیل سنتیمنتال (Sentimental Analysis)

و اما سومین نوع تحلیل و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، که چندان مورد استقبال نیست و استفاده زیادی از آن نمی‌شود، تحلیل سنتیمنتال است. در این روش تحلیلی، به جای استفاده از داده‌ها و آمارهای بازار، از داده‌های مربوط به احساسات معامله‌گران و کاربران استفاده می‌شود.

در کنار تحلیل‌های معرفی شده، بد نیست این سوال را هم عنوان کنیم که چه عواملی روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذار هستند؟! پاسخ به این سوال می‌تواند پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال را برای ما به مراتب تسهیل کند.


عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال


عوامل مختلفی روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذار هستند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ویژگی‌های ذاتی پروژه یا شبکه
  • میزان عرضه و تقاضا
  • ارزش بازار و دامیننس
  • عوامل سیاسی و اقتصادی
  • تنش‌های ژئوپولیتیکی
  • حمایت‌ها و نقدها
  • بازارهای مالی دیگر
  • مباحث رگولاتوری
  • و مواردی از این دست…

ویژگی‌های ذاتی پروژه یا شبکه

برای این‌که بتوانیم این معیارها را بهتر درک کنیم، شاید بهتر باشد یک مثال عینی را با آن‌ها بررسی کنیم. تصور کنید سعی داریم قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (Bitcoin) را پیش‌بینی کنیم. بدیهی است که هش ریت شبکه و سختی استخراج آن، به دلیل تاثیر گذاشتن روی هزینه‌های عرضه، تاثیر زیادی در قیمت بیت‌کوین دارد. مواردی مثل هاوینگ (Halving) و امثال آن نیز همین‌طور….

میزان عرضه و تقاضا

روشن است که وقتی عرضه برای یک کالا بالا باشد، قیمت آن در سطح بازار افت می‌کند و با افزایش تقاضا، شاهد اوج گرفتن قیمت آن خواهیم بود. اما موضوع عرضه و تقاضا صرفاً به بازار و معامله‌گران مربوط نمی‌شود!

به عنوان مثال، عرضه بیت‌کوین تنها تا سقف 21 میلیون کوین امکان‌پذیر است و بیشتر از آن، بیت‌کوینی عرضه نخواهد شد. همین امر، باعث خاصیت ضد تورمی در بیت‌کوین شده و این نوید را به طرفداران این ارز می‌دهد که در بلند مدت، قیمت آن به مراتب افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

ارزش بازار و دامیننس

زمانی که ارزش بازار یک پروژه افزایش پیدا می‌کند، این نوید را به معامله‌گران می‌دهد که پروژه یا ارز، پروژه یا ارز قابل اعتمادی است و می‌توان روی آن حساب باز کرد. به این دلیل است که حجم معاملات ارزهای دیجیتال قدرتمندتر، به مراتب بالاتر از ارزهای نوپا است.

در عین حال، برای تریدرهای حرفه‌ای، ثبات نسبی یک ارز دیجیتال، نقدینگی بالای آن و مورادی از این دست نیز حائز اهمیت هستند که وابسته به ارزش بازار پروژه و معیارهایی از این قبیل‌اند.

عوامل سیاسی و اقتصادی

چه بخواهیم و چه نه، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال نیز بخشی از دنیایی هستند که ما در آن زندگی می‌کنیم. اگر چه رسالت ساتوشی ناکاموتو از معرفی بیت‌کوین و به تبع آن، دیگر ارزهای دیجیتال این بود که ما را از دنیای متمرکز کنونی رها کند، اما این اتفاق احتمالاً هیچ‌گاه به‌طور کامل محقق نخواهد شد.

اگر نگاهی به نمودارهای قیمتی اونس جهانی طلا و بیت‌کوین بیندازید، متوجه می‌‌شوید که مگر در موارد خاص، بیت‌کوین در بسیاری از موارد دنبال کننده روندی بوده است که اونس جهانی طلا پیموده؛ در واقع وقتی طلا اوج گرفته، بیت‌کوین هم فرصت عرض اندام پیدا کرده است و برعکس!

این موضوع، در موارد بسیاری حاکم است و مثلاً انتخاب شدن ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا، کاهش نرخ‌های بهره ایالات متحده توسط فدرال رزرو و عواملی از این دست، می‌توانند روی قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های تابع آن تاثیر بگذارند.

تنش‌های ژئوپولیتیکی

زمانی که تنش‌های ژئوپولیتیکی اوج می‌گیرند، نوع سرمایه‌گذاری‌های معامله‌گران نیز به شدت دستخوش تغییر و تحول می‌شود. در اوج تنش‌ها، معمولاً معامله‌گران به سمت سرمایه‌گذاری‌های محتاطانه‌تری نظیر طلا متمایل می‌شوند و بازارهای مالی مختلف نظیر فارکس و ارزهای دیجیتال را دستخوش نوسان می‌کنند.

حمایت‌ها و نقدها

موضوع حمایت‌ها و نقدها، یا حامیان و دشمنان، شاید در سیستم‌های اقتصادی متمرکز نقش چندانی نداشته باشد، ولی در مورد ارزهای دیجیتال به شدت مهم است.

اگر از تریدرهای نسبتاً باسابقه ارزهای دیجیتال باشید، احتمالاً از ماجرای افزایش قیمت عجیب و غریب دوج کوین صرفاً به واسطه حمایت ایلان ماسک از آن اطلاع دارید! این قبیل موارد، در بازار ارزهای دیجیتال کم نیستند. اخیراً هم یکی از ارزهای دیجیتالی که رشد خارق‌العاده‌ای را تجربه کرده است، میم‌کوینی به نام ماگا (MAGA) است که به طرفداری از ترامپ عرضه شده و به خاطر همین هم توانسته افزایش قیمتی بیش از 700 درصدی را تجربه کند!

بازارهای مالی دیگر

قبل‌تر اشاره کردیم که بازار ارزهای دیجیتال، خواه یا ناخواه تحت تاثیر بازارهای مالی دیگر نیز هست. زمانی که یک بانک بزرگ در سیستم‌های مالی متمرکز ورشکسته می‌شود، روی قیمت بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد… زمانی که قیمت اونس جهانی طلا یا دلار دچار نوسانات شدید می‌شود، اگر چه این نمادها مربوط به بازار مالی دیگری – فارکس – هستند ولی روی قیمت ارزهای دیجیتال نیز تاثیر می‌گذارند.

مباحث رگولاتوری

و اما در مورد مباحث رگولاتوری، همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال به دلیل جدید و نوآورانه بودن، فعالاً از چهارچوب‌های رگولاتوری مشخص و مدونی برخوردار نیستند. برخی از کشورها آن‌ها را به رسمیت شناخته‌اند، برخی آن‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند، برخی موضعی بی‌تفاوت نسبت به آن ها دارند و در برخی کشورها نیز علیرغم غیر قانونی بودن خودِ ارزها، صرافی‌های ارز دیجیتال قانونی‌اند!

همین ماهیت جدید و غیر رگوله بودن ارزهای دیجیتال و اتفاقات جدیدی که در مورد آن ها رخ می‌دهد، می‌تواند منجر به نوسانات قیمتی شدیدی در آن‌ها شود. اگر از دنبال کننده‌های اخبار باشید، احتمالاً بارها مشاهده کرده‌اید که نتیجه یک دادگاه قضایی – مثلاً در مورد پرونده سم‌ بنکم فراید (Sam Bankman Fried)، خالق و مدیرعامل اسبق اف‌تی‌ایکس (FTX) – چقدر می‌تواند روی ارزهای دیجیتالی مثل سولانا و غیره تاثیر بگذارد.

از طرفی، به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال مطرحی هم‌چن بیت‌کوین، راه‌اندازی و تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات برای آن‌ها و مواردی از این دست، از محرک‌های اصلی بازار کریپتو به شمار می‌آیند.

با این پیش‌زمینه از پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، ببینیم که کدام وب‌سایت‌ها بهترین پلتفرم برای پیش‌بینی هستند و می‌توانند در این زمینه کمک کننده، و در عین حال قابل اعتماد باشند.


بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال


پیش‌تر گفتیم که برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، یا باید خودمان تحلیل بلد باشیم، یا منبع و مرجعی قابل اعتماد و دقیق داشته باشیم که این پیش‌بیین‌ها یا دستِ کم ابزارهای پیش‌بینی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

از آن‌جا که تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و سنتیمنتال ارزهای دیجیتال کار دشواری است و نیاز به دانش، تجربه، مهارت و تخصص دارد و نمی‌توان در عرض یکی دو روز یاد گرفت، شاید بهتر باشد در کنار یادگیری روش‌های تحلیل از پلتفرم‌ها و سایت‌های ارائه دهنده پیش‌بینی‌ها نیز استفاده کنیم.

به ویژه که با توجه به جدید بودن بازار ارزهای دیجیتال نسبت به دیگر بازارهای مالی و سیستم‌های مالی سنتی، داده‌های آن نیز متراکم و عموماً نو هستند و بهتر است برای دریافت و آنالیز آن‌ها سراغ ابزارهای مدرن‌تر و پیشرفته‌تری برویم که در وب‌سایت‌های برتر دنیا ارائه می‌شوند.

ده مورد از وب‌سایت‌هایی که می‌توان از آن‌ها تحت عنوان بهترین سایت پیشبینی ارز دیجیتال نام برد، عبارتند از:

  • وب‌سایت کریپتو ریتینگ (Crypto Rating)
  • وب‌سایت کوین پرایس فارکست (Coin Price Forecast)
  • وب‌سایت دیجیتال کوین پرایس (Digital Coin Price)
  • وب‌سایت کوین پدیا (CoinPedia)
  • وب‌سایت کریپتو پریدیکشنز (Crypto Predictions)
  • وب‌سایت اف‌ایکس استریت (FX Street)
  • وب‌سایت ولت اینوستور (Wallet Investor)
  • وب‌سایت یو تودی (U.Today)
  • وب‌سایت لانگ فارکست (Long Forecast)
  • وب‌سایت کوین گیپ (Coin Gape)

کریپتو ریتینگ (Crypto Rating)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

اولین وب‌سایتی که قصد داریم به‌عنوان بهترین سایت پیشبینی ارز دیجیتال معرفی کنیم، سایت کریپتو ریتینگ (Crypto Rating) است. این سایت فعالیت خود در حوزه قیمت‌گذاری و پیش‌بینی ارزهای دیجیتال را از سال 2015 میلادی آغاز کرده است و در حال حاضر، یکی از بهترین‌ها و موفق‌ترین‌ها در این زمینه است.

تیم توسعه دهنده کریپتو ریتینگ، در هنگ کنگ استقرار دارد و مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این پلتفرم را ارتقای سطح شفافیت در مورد قیمت‌گذاری ارزهای دیجیتال عنوان می‌کند.

پلتفرم برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، از الگوریتم‌های پیشرفته و مدرن مبتنی بر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده می‌کند و فاکتورهای متعددی را در بررسی و آنالیز نوسانات ارزهای دیجیتال دخیل کرده است.

کوین پرایس فارکست (Coin Price Forecast)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

دومین پلتفرمی که می‌توان از آن به‌عنوان بهترین سایت پیشبینی ارز دیجیتال نام برد، وب‌سایت کوین پرایس فارکست (Coin Price Forecast) است.

این پلتفرم، با استفاده از فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning) به آنالیز و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازد و در تحلیل‌های مبتنی بر فناوری آن طیف گسترده‌ای از داده‌ها، اعم از داده‌های سری زمانی، اخبار و رسانه‌ها، فعالیت‌های رگولاتوری، رویدادهای سیستم‌های مالی، حجم معاملات و غیره… ترکیب شده است.

این در حالی است که همه این داده‌ها، با این پیش‌فرض به واسطه فناوری با هم ادغام می‌شوند که داده‌های دنیای واقعی نیز با داده‌های دنیای غیر متمرکز ترکیب شوند تا نتایج، واقعی و قابل استناد باشند.

در پلتفرم کوین پاریس فارکست، بر خلاف سیستم‌های پیش‌بینی قیمت برنامه‌نویسی شده به روش سنتی، ما با ربات‌های هوشمند و فوق‌العاده پیشرفته‌ای روبه‌رو هستیم که می‌توانند پارامترهای مختلف را در زمان واقعی ادغام کنند، آنالیزهای لحظه‌ای را انجام دهند و پیش‌بینی‌های واقعی، درست و دقیق از قیمت ارزهای دیجیتال مختلف در اختیار کاربران قرار دهند.

دیجیتال کوین پرایس (Digital Coin Price)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

وب‌سایت سومی که می‌تواند بهترین سایت پیشبینی ارز دیجیتال لقب بگیرد، وب‌سایت دیجیتال کوین پرایس (Digital Coin Price) است.

این پلتفرم را به نوعی می‌تواند ردیاب یا ترکر ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency Tracker) دانست. جدا از تجزیه و تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های حرفه‌ای و به‌روزی که برای بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های مهم در این وب‌سایت منتشر می‌شوند، شما می‌توانید اطلاعات و پیش‌بینی‌های مدون برای هر توکن یا کوینی که در صرافی‌ها لیست می‌شود را نیز در آن پیدا کنید.

در عین حال، شما به‌عنوان کاربر وب‌سایت دیجیتال کوین پرایس، می‌توانید توکن‌ها یا کوین‌های مختلف دیجیتال را در این پلتفرم با هم مقایسه کنید، آن‌ها را به نمونه‌های مورد علاقه خود اضافه کنید تا مدام در رصدتان باشند و ویژگی‌ها و امکاناتی از این دست…

کوین پدیا (CoinPedia)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

بهترین سایت پیشبینی قیمت ارز دیجیتال بعدی، وب‌سایت کوین پدیا (CoinPedia) است. وب‌سایت کوین پدیا مستقل و قابل اعتماد است که فناوری بلاکچین، دارایی‌های دیجیتال و طیف گسترده‌ای از برنامه های کاربردی غیرمتمرکز را پوشش می‌دهد.

در عین حال، شما می‌توانید بهترین و به‌روزترین پیش‌بینی‌های قیمت ارزهای دیجیتال را از طریق این پلتفرم و به واسطه نسل بعدی وب (Next Generation Web) در اختیار داشته باشید.

اگر دوست دارید اخبار مرتبط با آخرین فناوری‌های ارز دیجیتال و بلاکچین را یک‌جا داشته باشید، به جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و داده‌های منتشر شده دسترسی داشته باشید و اخبار و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال را با هم ببینید، توصیه می‌کنیم از وب‌سایت کوین پدیا دیدن کنید.

کریپتو پریدیکشنز (Crypto Predictions)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

پنجمین وب‌سایت پیش‌بینی کننده قیمت ارزهای دیجیتال که قابلیت بهترین بودن را دارد، وب‌سایت کریپتو پریدیکشنز (Crypto Predictions) است.

جالب است بدانید که برخی از پیش‌بینی‌های قیمت ارز دیجیتال منتشر شده در این وب‌‌سایت، دارای بازه زمانی 5 ساله هستند؛ به این معنی که قیمت برخی از ارزهای دیجیتال برای 5 سال آینده در آن پیش‌بینی شده است و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران و هولدرهای ارز دیجیتال باشد.

تعداد ارزهای دیجیتالی که دارای تحلیل و پیش‌بینی در وب‌سایت کریپتو پریدیکشنز هستند، بیش از 19000 ارز مختلف است که رقم قابل توجهی برای این پلتفرم است و می‌تواند قدرت و کاربردی بودن آن را برساند.

پلتفرم مورد نظر از محاسبات ریاضی درن و پیشرفته برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند و به گفته تیم توسعه دهنده پلتفرم در وب‌سایت، کلیه پیش‌بینی‌های منتشر شده در صورتی که توکن‌ها و کوین‌های مربوطه دارای ارزش بازار قابل توجه باشند، هر 5 دقیقه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند.

این در حالی است که به‌روز رسانی ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین، به صورت روزانه است و هر روز یک‌بار آپدیت آن‌ها صورت می‌گیرد.

تا این بخش از مقاله، پنج مورد از بهترین سایت‌های پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال دنیا را معرفی کردیم. در ادامه، پنج مورد بعدی را معرفی خواهیم کرد که از نظر کارایی و اعتبار، دست کمی از موارد معرفی شده ندارند.

اف‌ایکس استریت (FX Street)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

وب‌سایت اف‌ایکس استریت (FX Street) دیگر پلتفرمی است که به‌عنوان بهترین سایت پیشبینی ارز دیجیتال مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است. البته، این پلتفرم در کنار آنالیز و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، یکی از مراجع مهم و کاربردی برای بازار فارکس و نمادهای معاملاتی آن نیز هست.

عمده تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی که در وب‌سایت اف‌ایکس استریت، چه برای ارزهای دیجیتال و چه نمادهای معاملاتی بازارهای مالی دیگر منتشر می‌شوند، بیشتر بر اساس تحلیل تکنیکال هستند و از این رو مناسب آن دسته از تریدرها خواهند بود که دنبال پیش‌بینی‌های کوتاه مدت قیمتی هستند.

در کنار پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال و نمادهای معاملاتی فارکس نظیر جفت ارزها، ابزارهای تجزیه و تحلیل تکنیکال، استراتژی‌های معاملاتی پیشرفته و کاربردی، آموزش‌های حرفه‌ای مبنی بر ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، انواع معاملات کریپتو و اخبار و امثال آن‌ها، مواردی هستند که می‌توانید در وب‌سایت اف‌ایکس استریت در اختیار داشته باشید.

ولت اینوستور (Wallet Investor)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

هفتمین وب‌سایتی که قصد داریم به‌عنوان بهترین سایت پیشبینی ارز دیجیتال معرفی کنیم، وب‌سایت ولت اینوستور (Wallet Investor) است.

ولت اینوستور وب‌سایتی کامل است که بر همه بازارهای مالی، از ارزهای دیجیتال گرفته تا فارکس اشراف داشته و آنالیزها و پیش‌بینی‌های قیمتی ان‌ها را ارائه می‌دهد. هدف تیم توسعه دهنده از راه‌اندازی این پلتفرم، ارائه پیش‌بینی دقیق قیمت‌ها و نمایش نرخ‌های فعلی ارزهای دیجیتال و نمادهای مختلف در بازارهای مالی است.

هنگامی که به‌عنوان کاربر یک ارز دیجیتال را در پلتفرم ولت اینوستور انتخاب می‌کنید، در واقع صفحه‌ای متشکل از نمودارها، پیشبینی‌ها، تحلیل‌های تکنیکال و مقایسههایی جامع با سایر ارزهای دیجیتال که قابل فهم برای کاربران از همه سطوح است را باز کرده‌اید.

شما می‌توانید از پلتفرم، پیش‌بینی‌های مورد نظر خود را بر اساس زمان‌بندی درخواست کنید. مثلاً پیش‌بینی 3 دقیقه‌ای، 6 دقیقه‌ای، 3 هفته‌ای، یک‌ ساله یا پنج ساله یک ارز دیجیتال، تا بتوانید بر اساس استراتژی معاملاتی مورد نظر آن را ترید کرده یا روی آن سرمایه‌گذاری میان مدت و بلند مدت کنید.

نکته‌ای که در مورد وب‌سایت ولت اینوستور وجود دارد این است که اگر چه دارایی‌های بازارهای مالی دیگر نظیر جفت ارزهای فارکس و غیره نیز در این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند، اما پیش‌بینی‌های ارائه شده توسط آن برای ارزهای دیجیتال کامل‌تر، دقیق‌تر و حرفه‌ای هستند و از این رو انتخابی ویژه برای تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال قلمداد می‌شود.

به‌علاوه، پلتفرم دارای یک بخش محبوب تحت عنوان مجله (Magazine) نیز هست، که در صورت تمایل و تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید از اخبار و مقالات به‌روز و جذاب آن هم استفاده کنید.

یو تودی (U.Today)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

هشتمین وب‌سایت لیست ما، وب‌سایت یو تودی (U.Today) است. وب‌سایتی که علاوه بر این‌که می‌تواند بهترین سایت پیشبینی ارز دیجیتال باشد، در زمینه تجزیه و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، نظرات و کامنت‌های چهره‌های برجسته پیرامون ارزهای رمزنگاری شده، اخبار، داستان‌ها و راهنماهای استخراج ارز دیجیتال، کیف پول‌های دیجیتال، صرافی‌های رمز ارزی، ربات‌های معاملاتی، انواع و اقسام معاملات ارزهای دیجیتال، برنامه‌های غیر متمرکز، وام‌دهی کریپتو، بلاکچین و مورادی از این دست نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

در عین حال، در صورتی که برای ارزهای دیجیتال زیر دنبال یک وب‌سایت هستید که بهترین، کامل‌ترین و به‌روز ترین تحلیل‌ّا و پیش‌بینی‌های قیمتی را ارائه دهد، احتمالاً سراغ یکی از درجه یک‌ترین گزینه‌ها آمده‌اید:

  • بیت‌کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • ترون (TRX)
  • ریپل (XRP)
  • ایاس (EOS)

لانگ فارکست (Long Forecast)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

منبع معتبر دیگری که می‌توانید برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال به سراغش بروید، وب‌سایت لانگ فارکست (Long Forecast) است.

شما می‌توانید در این پلتفرم معتبر، طیف گسترده‌ای از ابزارها و امکانات نظیر پیش‌بینی‌های ماهانه، محاسبه قیمتهای عرضه اولیه ارزهای دیجیتال، حداکثر و حداقل قیمت ارزها، میانگین ماهانه قیمت ارزها، قیمت بسته شدن و همین درصد تغییر قیمت ارزهای دیجیتال را در اختیار داشته باشید.

بر خلاف اغلب وب‌سایت‌های پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتالی که در بالا معرفی شدند، یش‌بینی‌ها و تحلیل‌های ارائه شده در پلتفرم لانگ فارکست تنها شامل 25 ارز دیجیتال محبوب می‌شوند. ضمن آن‌که شما می‌توانید از پیش‌بینی‌های ارزهای فیات رسمی و مهم دلار آمریکا (USD)، دلار استرالیا (AUD) و پوند (GBP) نیز بهره‌مند شوید.

نکته: ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط پلتفرم عبارتند از:

Bitcoin, Bitcoin Cash, Bitcoin Gold, Bitcoin SV, Cardano, Ethereum, Ethereum Classic, Dash, Iota, Litecoin, Monero, Nem, Neo, Ripple, Stellar, Zcash, Chainlink, Aave, Tron, Polkadot, Uniswap, Binance Coin, Tezos, EOS, Dogecoin!

کوین گیپ (Coin Gape)

بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال

و اما می‌رسیم به آخرین و دهمین وب‌سایتی که در قالب بهترین سایت پیشبینی ارز دیجیتال استفاده می‌شود. دهمین پلتفرم، کوین گیپ (Coin Gape) نام دارد که به طور مداوم پیشبینی قیمت کلیه ارزهای دیجیتال اصلی را منتشر می‌کند.

پیش‌بینی‌های ارائه شده در این پلتفرم اغلب به‌صورت مکرر به‌روزرسانی می‌شوند و در کنار این پیش‌بینی‌ها، شما می‌توانید به نظرات، پیش‌بینی‌ها و انتظارات بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران مشهور از بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال نیز دسترسی داشته باشید. داده‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای با هم ترکیب می‌شوند تا وضعیت کامل بازار و نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال مختلف، که ممکن است رخ دهند را به شما ارائه دهند.


چند نکته مهم درمورد سایت‌های پیش‌بینی ارز دیجیتال


بسیار خوب… همان طور که تا این‌جای کار مطالعه کردید، نحوه پیش‌بینی و همین طور وب‌سایت‌های برتر پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال را با هم مرور کردیم. اما رعایت چند نکته در خصوص استفاده از این وب‌سایت‌ها خالی از لطف نخواهد بود:

  • هیچ تحلیل، سیگنال و پیش‌بینی تضمین 100 درصدی نمی‌دهد!
  • هرگز همه سرمایه خود را بر مبنای یک پیش‌بینی و سیگنال وارد معامله نکنید
  • سعی کنید برای هر سیگنال از چند وب‌سایت مختلف استعلام و پیش‌بینی بگیرید
  • امکان نوسانات و تغییرات روند در بازارهای دیجیتال بالا است و باید مداوم روندها و پیش‌بینی‌ها را چک کنید
  • بازار ارزهای دیجیتال، بازار «یک شبه پولدار شدن» برای ما نیست! صبور باشید و به دور از احساسات ترید کنید
  • در کنار استفاده از پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های آماده، سعی کنید خودتان هم تحلیل داشته باشید

جمع‌بندی


عوامل و معیارهای زیادی روی نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال تاثیرگذار هستند که بخش قابل توجهی از آن‌ها را در متن مقاله معرفی کرده و توضیح دادیم. این در حالی است که برای پیش‌بینی ارزهای دیجیتال نیز راه‌کارهای مختلفی وجود دارد که در قالب سه نوع تحلیل، دسته‌بندی می‌شوند:

  • تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)
  • تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis)
  • تحلیل سنتیمنتال (Sentimental Analysis)

در کنار این تحلیل‌ها، برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال و به دنبال آن تیرد کردن یا سرمایه‌گذاری‌های میان مدت و بلند مدت، شما احتمالاً به سیگنال‌های معاملاتی یا پیش‌بینی‌های حرفه‌ای آماده نیز نیاز خواهید داشت. بر همین اساس، ده مورد از بهترین وب‌سایت‌های پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال را در بخش بعدی مقاله معرفی کرده‌ایم:

  • وب‌سایت کریپتو ریتینگ (Crypto Rating)
  • وب‌سایت کوین پرایس فارکست (Coin Price Forecast)
  • وب‌سایت دیجیتال کوین پرایس (Digital Coin Price)
  • وب‌سایت کوین پدیا (CoinPedia)
  • وب‌سایت کریپتو پریدیکشنز (Crypto Predictions)
  • وب‌سایت اف‌ایکس استریت (FX Street)
  • وب‌سایت ولت اینوستور (Wallet Investor)
  • وب‌سایت یو تودی (U.Today)
  • وب‌سایت لانگ فارکست (Long Forecast)
  • وب‌سایت کوین گیپ (Coin Gape)

جزئیات مرتبط با هر وب‌سایت را می‌توانید در متن مقاله مطالعه کنید.


سوالات متداول


  1. چرا پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال مهم است؟

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، برای ترید کردن آن‌ها یا سرمایه‌گذاری‌های میان و مدت بلند مدت‌شان لازم است. در صورتی که تریدری بتواند از طریق تحلیل یا به واسطه منابع معتبر، قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کند، پتانسیل کسب سود بالایی در اختیار خواهد داشت.

  1. روش‌های پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال کدام‌اند؟

شما می‌توانید از طریق سه نوع تحلیل زیر، قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را پیش‌بینی کنید:

  • تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)
  • تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis)
  • تحلیل سنتیمنتال (Sentimental Analysis)

در کنار موراد فوق، برخی وب‌سایت‌ها نیز وجود دارند که ارائه دهنده پیش‌بینی‌های به‌روز و قابل اعتماد برای ارزهای دیجیتال هستند.

  1. بهترین سایت پیش‌بینی ارز دیجیتال کدام است؟

وب‌سایت‌های متعددی ارائه دهنده پیش‌بینی برای ارزهای دیجیتال هستند که ده مورد از بهترین، کارآمدترین و معتبرترین آن‌ها عبارتند از:

  • وب‌سایت کریپتو ریتینگ (Crypto Rating)
  • وب‌سایت کوین پرایس فارکست (Coin Price Forecast)
  • وب‌سایت دیجیتال کوین پرایس (Digital Coin Price)
  • وب‌سایت کوین پدیا (CoinPedia)
  • وب‌سایت کریپتو پریدیکشنز (Crypto Predictions)
  • وب‌سایت اف‌ایکس استریت (FX Street)
  • وب‌سایت ولت اینوستور (Wallet Investor)
  • وب‌سایت یو تودی (U.Today)
  • وب‌سایت لانگ فارکست (Long Forecast)
  • وب‌سایت کوین گیپ (Coin Gape)

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

دیدگاه ها بسته شده است

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229