بلاگ

ویتالیک بوترین: چگونه بازی وارکرافت دنیای ارز دیجیتال را دگرگون کرد

ایده‌های بزرگ نیازی به اتفاقات بزرگ ندارند. گاهی یک استارت آپ چند میلیون دلاری از دل اتفاقی روزمره بیرون می‌آید. اتفاقاتی مانند بازی ورلد آف وارکرافت. در سال ۲۰۱۰، شرکت بلیزارد قابلیت دمیج شخصیت سایفون لایف را حذف کرد. این اتفاق به ظاهر ساده باعث شد تا نوجوانی ۱۶ ساله با چشمانی اشک آلود روز خود را طی کند. این نوجوان ۱۶ ساله تجربه تلخ بازی وارکرافت را به بلاکچین اتریوم تبدیل کرد که امروز دنیای ارز دیجیتال را دگرگون کرده است. شاید از خود بپرسید که خالق اتریوم کیست؟

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، با این اتفاق پی به ویژگی‌های وحشتناک سیستم‌های متمرکز برد و تصمیم گرفت تا دنیایی را اختراع کند که اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها اجازه نداشته باشند با تصمیم یک نفر تغییرات درون یا برون برنامه‌ای ایجاد کنند. بلاکچین اتریوم با این هدف پدید آمد و در حال حاضر در رتبه دوم ارزشمندترین ارزهای دیجیتال قرار دارد. اگر قصد دارید تا با تأثیرگذارترین فرد شناخته شده دنیای بلاکچین بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


ویتالیک بوترین از کودکی تا خلق اتریوم


ویتالیک بوترین متولد ۳۱ امین روز از ژانویه سال ۱۹۹۴ است. پدر بوترین مهندس کامپیوتر بود و مادرش بنیان‌گذار موسسه کریپتو چیکس (Crypto Chicks) است. آن‌ها در سال ۲۰۰۰ زادگاه ویتالیک، کولومنای مسکو، را ترک کردند و به کانادا آمدند. ویتالیک همواره در دوران مدرسه معلمان و کادر مدرسه را شگفت‌زده می‌کرد. در سال سوم ابتدایی، استعداد باورنکردنی او در یادگیری زبان باعث شد تا به مدرسه تیزهوشان راه پیدا کند و استعدادهای او در زمینه برنامه‌نویسی، ریاضیات و اقتصاد کشف شود.

ویتالیک بوترین از کودکی تا خلق اتریوم | آکادمی مالی رفیعی

خالق اتریوم در بازی ورلد آف وار کرافت

در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، ویتالیک بوترین ورلد آف وارکرافت بازی می‌کرد. سایمون لایف شخصیت مورد علاقه خالق اتریوم در بازی بود. در سال ۲۰۱۰، در پی تصمیمی ناگهانی، قدرت دمیج شخصیت سایمون لایف از بازی حذف شد که ویتالیک را به شدت ناراحت کرد. او در وبلاگ خود نوشته است که تا شب به خاطر این موضوع گریه می‌کرده است و در همان روز متوجه شده است که سرویس‌های متمرکز می‌توانند چه صدمات جبران ناپذیری را به جامعه بزنند.

خالق اتریوم در بازی ورلد آف وار کرافت | آکادمی مالی رفیعی

نویسندگی در وبلاگ‌ها

در سال ۲۰۱۱، ویتالیک در جست‌وجوی هدفی جدید برای زندگی بود که با بیتکوین آشنا شد. در ابتدای کار او شک و تردید بسیاری نسبت به پروژه بیتکوین داشت و متوجه نمی‌شد که یک دارایی غیر فیزیکی چگونه می‌تواند ارزش داشته باشد. پس از گذشت مدتی، ویتالیک بوترین آرام‌آرام به مزایای بلاکچین بیتکوین پی برد، اما سرمایه‌ای برای خرید یا استخراج بیتکوین نداشت. او تصمیم گرفت تا نویسندهٔ وبلاگی شود که با انتشار هر پست بیتکوین دریافت کند.

خالق ارز اتریوم در کنفرانس کالیفرنیا

در سال ۲۰۱۳، ویتالیک به کنفرانس مربوط به بیتکوین در کالیفرنیا رفت تا برای اولین بار کاربران ارز دیجیتال را در دنیای واقعی ببیند. کنفرانس کالیفرنیا او را متقاعد کرد که پروژه‌های ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری دارند. سپس با ترک دانشگاه تصمیم به سفر به دور دنیا گرفت تا اطلاعات بیشتری راجع به بیتکوین به دست آورد.

خالق ارز اتریوم در کنفرانس کالیفرنیا | آکادمی مالی رفیعی

ویتالیک بوترین در یک قدمی خلق اتریوم

در اواخر سال ۲۰۱۳، اولین نسخه وایت پیپر اتریوم منتشر شد و ویتالیک بوترین آن را برای تعدادی از دوستان خود فرستاد تا راجع به آن نظر بدهند. قبل از انتشار وایت پیپر اتریوم، ویتالیک به فکر توسعه بلاکچین بیتکوین بود که این ایده با شکست مواجه شد تا پروژه اتریوم با قدرت بیشتری کار خود را آغاز کند.

مطالب مرتبط: ارز دیجیتال اتریوم (ETH) چیست؟

 


فعالیت خالق رمز ارز اتریوم چگونه آغاز شد؟


ویتالیک با هدف نابودسازی سیستم‌های متمرکز قدم به عرصه دنیای ارز دیجیتال گذاشت. ابتدا پروژه رمز ارز اتریوم به یک پلتفرم نقل و انتقالات مالی محدود می‌شد، اما رؤیاهای خالق اتریوم اجازه نمی‌داد که در این مرحله متوقف شود. بوترین پس از مدتی بلاکچین اتریوم را با قابلیت قراردادهای هوشمند و توسعه نرم‌افزارهای غیرمتمرکز به بازار عرضه کرد. این موضوع باعث شد تا اتریوم تنها پلتفرم غیرمتمرکز نباشد و هزاران پروژه غیرمتمرکز بر روی این پلتفرم اجرا شوند.

سخنرانی ویتالیک بوترین در کنفرانس میامی

سخنرانی ویتالیک بوترین در کنفرانس میامی | آکادمی مالی رفیعی

خالق رمز ارز اتریوم در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۴، طی سخنرانی ۲۵ دقیقه‌ای بلاکچین اتریوم را در کنفرانس میامی معرفی کرد. سخنرانی او با معرفی بلاکچین اتریوم به عنوان کامپیوتری جهانی، همه‌منظوره و غیرمتمرکز آغاز شد و به قابلیت‌های بالقوه برای ساخت شرکت‌های بیمه، صرافی‌های غیرمتمرکز و سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز ختم شد. ایده جذاب بوترین بسیاری از حاضرین را شگفت‌زده کرد تا حامی پروژه اتریوم شوند.

عرضه اولیه اتریوم

چند ماه پس از کنفرانس میامی، بنیان‌گذاران اتریوم تصمیم گرفتند تا عرضه اولیه‌ای را برای آغاز رسمی فعالیت رسمی بلاکچین اتریوم برگزار کنند که موجب جمع‌آوری ۱۸ میلیون دلار شد. بنیاد اتریوم بلاکچین را با همین ۱۸ میلیون دلار راه‌اندازی شد تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز برای توسعه خود به پلتفرم اتریوم مهاجرت کنند.

عرضه اولیه اتریوم | آکادمی مالی رفیعی


برنامه‌های آینده خالق اتریوم


خالق اتریوم پس از گذشت تقریباً ده سال از شروع پروژه اتریوم، سه آپدیت بزرگ را برای اتریوم ارائه داده است. ویتالیک بوترین سقف رؤیاهای خود را محدود نکرده است و برنامه‌های بسیاری را برای اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرده است. سیستم‌های امور مالی غیرمتمرکز، نسل سوم اینترنت و سازمان‌های غیرمتمرکز خودمختار در حال توسعه بر روی پلتفرم اتریوم هستند که می‌توانند آینده اقتصاد جهانی را در دست بگیرند. بسیاری از این نرم‌افزارها تنها با سرمایه‌های اندک، اما ایده‌های جذاب شکل گرفته‌اند تا آینده را تحت مالکیت خود در بیاورند.

برنامه‌های آینده خالق اتریوم | آکادمی مالی رفیعی

اصلاحات پیشنهادی خالق رمز ارز اتریوم

ویتالیک بوترین در آخرین اظهارنظرهای خود سه تغییر اساسی را برای بلاکچین اتریوم پیشنهاد داده است تا از خطر ورشکستگی جلوگیری کند. خالق ارز اتریوم معتقد است که با رشد غیرقابل‌پیش‌بینی اتریوم در سال‌های اخیر کیف پول‌های امن، معیارهای امنیتی پیشرفته‌تر و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری مواد اولیه برای نجات اتریوم خواهند بود.

نتیجه‌گیری

ویتالیک بوترین سال‌ها است که در عرصه ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. بر خلاف ساتوشی ناکاموتو، عکس خالق اتریوم در سراسر سطح اینترنت وجود دارد تا چهره‌ای شناخته شده در جوامع بین‌المللی باشد، اما ویتالیک شهرت زیاد را دوست ندارد و عموماً از حضور در فضاهای شلوغ و پرتردد دوری می‌کند. او سال‌هاست که تمام وقت خود را به کار بر روی بلاکچین اتریوم اختصاص داده است و تنها در برنامه‌های مربوط به حوزه ارز دیجیتال حضور پیدا می‌کند.

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

دیدگاه ها بسته شده است

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229