بلاگ

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) چیست؟ | آکادمی مالی رفیعی

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) چیست؟

اتریوم دومین رمز ارز با ارزش در بازار ارزهای دیجیتال است که امروزه با فناوری های منحصربه‌فرد خود با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است. فناوری‌هایی که توانست در حذف واسطه‌های مالی تحولی عظیم به وجود آورد. برای اینکه با این رمز ارز و فناوری های آن بیشتر آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. اتریوم چیست و چگونه می‌توان در زندگی روزمره از آن استفاده کرد و انواع قراردادهای مالی را ایجاد کرد؟


اتریوم چیست؟


اتریوم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۵ به‌طور رسمی وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. اتریوم در شبکه بلاک چین به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و علاوه بر انتقال پول با استفاده از قراردادهای هوشمند آن، می‌توان انواع برنامه‌های غیرمتمرکز را ایجاد کرد. در این برنامه‌های غیرمتمرکز هرگز تقلب، سانسور و یا دخالت اشخاص ثالث اتفاق نمی‌افتد. منظور از قرارداد هوشمند، پلتفرمی است که در صورت برقرار بودن شرایط قرارداد به‌صورت خودکار و بدون واسطه بر روی شبکه بلاک چین اجرا می‌شود. مؤسس شبکه اتریوم، ویتالیک بوترین است.

منظور از قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم چیست؟

یکی از مهم‌ترین ارکان شبکه اتریوم، ایجاد قراردادهای هوشمند است که آن را نسبت به بیت کوین متمایز کرده است. قرارداد هوشمند نوعی پروتکل بدون واسطه و خودکار است که امکان انجام معاملات مطمئن بدون دخالت اشخاص ثالث را فراهم می‌کند. در این‌گونه قراردادها به واسطه‌ها برای تائید معامله نیازی نیست.

قراردادهای سنتی خسته‌کننده و پرهزینه هستند اما با قراردادهای هوشمند در زمان و هزینه‌ها، صرفه‌جویی می‌شود و یک امتیاز مثبت مخصوصاً برای تراکنش‌های تجاری به شمار می‌رود. بندهای قرارداد در این شبکه از طریق بلاک چین ذخیره و اجرا می‌شوند و علاوه بر اینکه تمام قوانین از پیش تعیین می‌شوند، با دقت نیز اجرا می‌شوند.


آشنایی با ارز دیجیتال اتر


آشنایی با ارز دیجیتال اتر

حال که با اتریوم چیست و کاربردهای آن در انتقال پول و ایجاد انواع قرارداد هوشمند آشنا شدید، باید با یک نکته مهم دیگر نیز آشنا شوید. برای انجام تراکنش‌ها در شبکه اتریم از رمز ارز اتر استفاده می‌شود. به عبارت کلی می‌توان گفت رمز ارز بلاک چین اتریوم، اتر یا( ETH ) است. توجه داشته باشید که اتریوم نام شبکه است و نام رمز ارز آن اتر است. کارمزد تمام تراکنش‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر این شبکه، با رمز ارز اتر پرداخت می‌شود.


مزایای شبکه اتریوم


برای این‌که با مفهوم اتریوم چیست بیشتر آشنا شوید، به بررسی مزایا و ویژگی‌های اتریوم می‌پردازیم. بعد از ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است که با استقبال فراوانی همراه شده است؛ اما علت این محبوبیت چیست و اتریوم چه ویژگی‌هایی دارد که تا این حد مورد استقبال قرار گرفته است؟

  1. اتریوم در شبکه مطمئن بلاک چین فعالیت می‌کند.
  2. اتریم غیرقابل سانسور است. به‌عنوان‌مثال، شبکه اجتماعی مبتنی بر پلتفرم اتریوم برای حذف و مسدود کردن یک کاربر به رأی اکثریت جامعه کاربری نیاز دارد و مردم تصمیم‌گیرنده نهایی هستند و هیچ‌گونه نهادی در این زمینه نمی‌تواند تصمیم بگیرد.
  3. واحد پولی اتریوم، اتر یا (ETH) است.
  4. سرعت تراکنش در شبکه اتریوم بسیار بالاست.
  5. ارز دیجیتال اتریوم به‌صورت نامحدود عرضه می‌شود.
  6. برای استفاده از اتریوم باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید.
  7. امنیت اتریوم بسیار بالاست و می‌توان گفت غیرقابل نفوذ است.
  8. شبکه اتریوم توقف‌ناپذیر است و هیچ‌کس نمی‌تواند فعالیت آن را متوقف کند.

تفاوت اتریوم و بیت کوین


تفاوت اتریوم و بیت کوین

شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که اتریوم چیست و چه تفاوتی میان اتریوم و بیت کوین وجود دارد؟ همان‌طور که اتریوم و بیت کوین هر دو در شبکه بلاک چین فعالیت می‌کنند و از جهاتی شبیه هم هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. بیت کوین با استفاده از شبکه بلاک چین به دنبال حذف سیستم بانکی و شیوه‌های پرداخت آنلاین است اما اتریوم با استفاده از شبکه بلاک چین در تلاش است تا واسطه‌ها را از معاملات حذف کند.
  2. سرعت تراکنش در اتریوم بالاتر از بیت کوین است.
  3. زمان استخراج هر بلاک در شبکه بیت کوین 10 دقیقه و در شبکه اتریوم 14 ثانیه است.
  4. از بیت کوین برای انواع فعالیت‌های پولی استفاده می‌شود اما از اتریوم علاوه بر فعالیت‌های پولی برای هر نوع قرارداد مالی هوشمند نیز می‌توان استفاده کرد.
  5. همان‌طور که می‌دانید بیت کوین با محدودیت عرضه مواجه است اما این محدودیت برای اتریوم وجود ندارد.

امنیت هردوی این ارزهای دیجیتال بسیار بالا است و معاملات انجام‌شده برای هردو ارز به‌صورت برگشت‌ناپذیر است و اگر معامله با مشکل روبه‌رو شود غیرقابل توقف و برگشت است. فعالیت هر دو ارز به‌صورت غیرمتمرکز است و شامل مالیات و عوارض مالیاتی نمی‌شود.


اتریوم چگونه استخراج می‌شود؟


فرآیند استخراج یا ماینینگ اتریوم مانند بیت کوین است و با افزودن یک بلاک حاوی تراکنش‌های جدید به بلاک چین می‌توان آن را استخراج کرد. ماینرها رایانه‌هایی هستند که برای ایجاد بلاک جدید از قدرت پردازش خود و حل معادلات پیچیده استفاده می‌کنند و بلاک جدیدی را به زنجیره بلوکی اضافه می‌کنند، همچنین امنیت شبکه را نیز تأمین می‌کنند.


خرید و فروش اتریوم


خریدوفروش اتر را می‌توانید با روش‌های مختلفی انجام دهید. اتر را می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال، اشخاص مورد اعتماد و فروشگاه‌های ارز دیجیتال و یا از طریق ماینینگ به دست آورید. برای خرید از صرافی‌ها لازم است با انواع صرافی‌ها و اصول ترید آشنا باشید تا علاوه بر حفظ سرمایه خود، درآمد مطمئن هم کسب کنید. آموزش صرافی کوکوین در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

پس از خریداری اتر، شما می‌توانید آن‌ها را در کیف پول شخصی و یا کیف پول صرافی نگهداری کنید. اگر قصد ترید کردن را دارید، می توانید آن‌ها را در کیف پول صرافی نگهداری کنید تا برای انتقال مجبور به پرداخت کارمزد نشوید؛ اما اگر قصد سرمایه‌گذاری و نگهداری آن را دارید، باید اترهای خود را در کیف پول شخصی نگهداری کنید. با استفاده از کیف پول اتریوم، می توانید رمز ارز اتر و تمامی توکن‌هایی که مبتنی بر استاندارد ERC20 هستند را در امنیت کامل نگهداری کنید. کیف پول‌های اتریوم عبارت‌اند از کیف پول موبایل، کیف پول دسکتاپ، کیف پول کاغذی، کیف پول وب و کیف پول سخت‌افزاری که هرکدام مزایا و کارکردهای خاص خود را دارند.

اگر تمایل دارید در بازار ارز دیجیتال اتریوم کسب درآمد کنید، لازم است تا اطلاعات کافی داشته باشید؛ بنابراین برای کاهش ریسک و کسب درآمد در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد ، شرکت کنید و با خیال راحت معاملات خود را انجام دهید.


سخن نهایی؛ اتریوم چیست؟


اتریوم، دومین رمز ارز باارزش در بازار ارزهای دیجیتال است که گروه توسعه قوی آن را پشتیبانی می‌کنند و آینده بسیار روشنی را می‌توان برای آن متصور شد. اتریوم به‌واسطه قرارداد هوشمند به دارندگان این ارز دیجیتال اجازه می‌دهد تا به ساخت فناوری‌هایی مانند برنامه‌های غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند پیچیده و توکن ها بپردازند و در بستر شبکه اتریوم هر نوعی از فناوری را ایجاد و راه‌اندازی کنند. در این مقاله به بررسی اتریوم چیست و ویژگی‌های آن پرداختیم تا با شناخت بیشتری بتوانید وارد بازارهای مالی و قراردادهای هوشمند شوید. برای موفقیت در هر بازاری نیاز است تا آگاهی و اطلاعات خود را در آن زمینه افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات سایت را مطالعه کنید و همچنین می توانید آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال که به صورت رایگان می باشد را مشاهده نمایید تا اطلاعات خود را به‌روز کنید.


سوالات متداول در خصوص اتریوم

بنیان گذار اتریوم چه کسی است؟

ایده اتریوم توسط ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۳ طی یک مقاله سفید ارائه شد.

در کدام صرافی امکان خرید و فروش اتریوم وجود دارد؟

در بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری‌شده ایرانی و بین‌المللی مانند Binance ،Kraken ،Kucoin ،Coinbase ،Huobi و Coinex ارز اتریوم در دسترس کاربران قرار دارد. همچنین می‌توانید از پلتفرم‌های ایرانی مانند ورسلند، تبدیل، والکس، رمزینکس، اوکی اکسچنج و… برای خرید اتریوم استفاده کنید.

چطور می‌توان ارز دیجیتال اتریوم را خریداری کرد؟

برای خرید ارز دیجیتال اتریوم ابتدا در یک صرافی دیجیتالی ثبت‌نام و پس از انجام مراحل اولیه احراز هویت حساب کاربری خود را شارژ کنید. پس از اینکه حساب خود را شارژ کردید به بخش بازارهای صرافی بروید و با انتخاب جفت ارز مدنظر اقدام به خرید اتریوم کنید.

سیگنال ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

سیگنال ها در واقع تحلیل و پیشنهادات خرید و فروش هستند که برخی کاربران برای اینکه درگیر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نشوند، ارائه می شود. در دستیار هوشمند آکادمی مالی رفیعی سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فارکس توسط یک تیمی که سالها تجربه کافی در بازارهای مالی را دارد ارائه می شود و شما میتوانید بدون اتلاف وقت در کانال به سیگنال های لحظه ای بازار دسترسی پیدا کنید.

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

دیدگاه ها بسته شده است

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229