ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز، پول‌های دیجیتالی هستند که بر اساس علم رمزنگاری به وجود آمده‌ و در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن‌ آن‌ها است. یعنی شما برای استفاده از این نوع ارز نیاز به افتتاح حساب ندارید و به نوعی دیگر، نیازی به بانک‌ها نخواهید داشت. به طور کلی به راحتی می‌توانید ارز‌های دیجیتال را بدون هیچ مشکلی از طریق اینترنت برای اشخاص دیگر ارسال کنید. رمز‌ ارز‌ها مانند واحدهای پولی نظیر ریال، دلار و...، ارزهایی هستند که با ساز و کار‌های مختلفی در بین کاربران توزیع می‌شوند. برخی از ارز‌ها مانند بیت کوین از طریق ماینینگ به وجود می‌آیند و برخی دیگر از طریق سکه‌هایی که از قبل به شکل استخراج شده در شبکه قرار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لینک های مهم

نوشته‌های تازه

ارز دیجیتال چیست؟ کریپتوکارنسی چیست؟ ارز مجازی چیست؟ رمز ارز چیست؟

شاید این کلمات تا به حال زیاد به گوشتان خورده باشد اما همه اینها یک مفهوم را می رسانند که آن همان ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) است. پس در ادامه با مواجه شدن با هریک از این کلمات مطمئن باشید که راجع‌ به یک مفهوم داریم صحبت می‌کنیم.

ارز دیجیتال چیست و چرا خلق شد؟

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی چیست

به نوعی می‌توان گفت که بیت کوین اولین ارز دیجیتالی یا همان رمز ارزی است که در سال 2008 ایده آن مطرح شد و از سال 2009 نیز اولین سکه‌های آن به وجود آمد. البته باید گفت که قبل از ظهور بیت کوین تلاش‌های زیادی برای تولید ارز‌های دیجیتالی صورت گرفته بود. به طور کلی ارز‌های دیجیتال برای برطرف کردن دو مشکل و عیب بزرگ پا به عرصه بازار‌های مالی گذاشتند که این دو مسئله عبارت‌انداز: اعتماد به شخص ثالث و دوبار خرج کردن. در ادامه در مورد این دو موضوع توضیحاتی را بیان خواهیم کرد تا به درک درستی نسبت به آن‌ها دست پیدا کنید.

هنگامی که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتالی روانه بازار شد توانست مسئله اعتماد افراد را به نوعی برطرف کند. با بروز این ارز مالی دیگر نیاز نبود که افراد به سازمان، بانک یا… اعتماد کنند و این دغدغه افراد تا حد زیادی برطرف شد. مسئله دوبار خرج کردن با ارائه راهکار دیگری نیز حل شد. این راهکار به طور غیر متمرکز در بیت کوین به وجود آمد و هر شخصی می‌توانست با تحلیل و بررسی تاریخچه تراکنش‌ها، به راحتی از تقلب کردن سایر افراد جلوگیری کند.  

یکی از دلایل اصلی‌ این موضوع، تخصصی بودن بیش از حد ساز و کار انواع ارزها است و به دلیل دانش بسیار کم دولت‌ها، کارشناسان و… در زمینه رمز ارزها ، هنوز نتوانستند این پدیده تازه را به خوبی تحلیل کنند. پس بهترین راه برای یادگیری، آموزش آنلاین ارز دیجیتال به صورت تخصصی است!

برتری‌های ارز دیجیتال نسبت به پول‌های معمولی

وجود ویژگی و مزیت‌های مختلف ارز‌های دیجیتال سبب تمایز و برتری آن‌ها نسبت به پول‌های معمولی شده است. از این رو امروزه افراد بسیار زیادی برای پس انداز یا سرمایه گذاری ارز‌های دیجیتال را انتخاب می‌کنند تا از این طریق بتوانند دارایی های خود را دوچندان کرده و سود بیشتری را به دست آورند. به همین دلیل در این بخش در نظر داریم تا مهم‌ترین مزیت‌های ارز‌های دیجیتال را بیان کنیم تا آگاهانه‌تر پا در عرصه‌ سرمایه گذاری ارز‌های دیجیتال بگذارید. البته به این نکته توجه کنید که این ویژگی‌ها در تمامی ارز‌های دیجیتال وجود نداشته و شما باید با افزایش آگاهی و علم خود به این مسائل واقف باشید.

  • کیف پول شما ناشناس یا نیمه ناشناس خواهد بود

آدرس کیف پول ارز دیجیتال

آدرس کیف پول همان نقش شماره کارت یا شماره حساب را ایفا می‌کند. ویژگی‌ خوب و منحصر به فرد کیف پول ارز دیجیتال این است که شامل هویت شما نمی‌شود. این آدر‌س‌ها بر اساس حروف و اعداد تشکیل شده‌اند و فقط از طریق تاریخچه تراکنش‌ها و تحلیل‌های عمیق می‌توان هویت افراد را حدس زد. برخی از ارز‌های دیجیتال نیز هستند که امکان تشخیص هویت در آن‌ها بسیار کم است و به سختی می‌توان به هویت افراد دسترسی پیدا کرد. از جمله این ارز‌ها می‌توان به مونرو، زی‌کش، گرین و… اشاره کرد.

  • انتقال سریع و آسان پول از نقطه به نقطه‌ای دیگری در جهان

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد ارز‌های دیجیتال، جهانی و فرامرزی بودن‌ آن‌ها است. شما در استفاده از آن‌ها محدودیتی نخواهید داشت که این موضوع می‌تواند مشکلات مختلفی را برطرف کند. با وجود سیستم‌های فعلی چند روزی طول خواهد کشید تا با طی مراحل مختلف، بتوانید ارسال پول را انجام دهید. اما با بروز ارز‌های دیجیتال این مسئله تا حد زیادی برطرف شده و شما می‌توانید در طی چند دقیقه با سرعت بسیار بالا و به راحتی فرایند ارسال پول را انجام دهید. این موضوع برای افرادی که به صورت فریلنسری با شرکت‌های خارجی در ارتباط هستند بسیار خوب و مفید است؛ چرا که فرد می‌تواند به راحتی هزینه کار خود را دریافت کند و به نوعی به راحتی به درآمد دلاری برسد. به طور خلاصه‌تر می‌توان گفت که ارز‌های دیجیتال محدودیت مرزی ندارند و به آسانی آن‌ها را می‌توان از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگری در جهان ارسال کرد.

  • امنیت ارزهای دیجیتال

امنیت ارزهای دیجیتال

ویژگی دیگر ارز‌های دیجیتال که باید به آن اشاره کرد، ایمن بودن این نوع از ارز‌ها است. قدرت هش به اشتراک گذاشته شده که به وسیله خود افراد انجام می‌شود تا حد زیادی امنیت مبادلات را افزایش خواهد داد. از جهت دیگر سیستم رمز نگاری کلید عمومی و کلید خصوصی، این مزیت را در اختیار اشخاص قرار خواهد داد که خودشان به تنهایی کنترل پول‌های دیجیتال را بر عهده بگیرند تا شخص یا اشخاص دیگری نتوانند به هیچ عنوان به این مورد دسترسی داشته باشند.

  • ارز‌های دیجیتال نیاز به شخص ثالث را از بین برده‌اند

یکی دیگر از برتری‌های ارز‌های دیجیتال به نسبت پول‌های معمولی بدون تردید، انحصاری بودن آن‌ها است. اشخاص برای آن که بتوانند از ارز‌های دیجیتال گوناگون و گسترده استفاده کنند، نیاز به شخص ثالثی برای این امر نخواهند داشت. افراد دیگر نیازی به اجازه گروه‌ها و سازمان‌های مختلف ندارند و به راحتی خود می‌توانند کار‌ها و امور مالی خود را به صورت کاملا مستقل انجام دهند. به طور کلی افراد می‌توانند تاریخچه تراکنش‌های خود را دانلود کنند و بدون کسب اجازه از هیچ ارگانی ارز دیجیتال را برای دیگران ارسال و یا آن‌ها را دریافت کنند. از این رو شما با استفاده از ارز‌های دیجیتال می‌توانید با امنیت بالا و به طور مستقل مدیریت کیف پول خود را داشته باشید.


معروف‌ترین ارز‌های دیجیتال را بشناسید


معروفترین ارزهای دیجیتال

تاکنون ارز‌های دیجیتال بسیار زیادی روانه بازار شده‌اند و می‌توان گفت که تعداد آن‌ها به بیش از 2200 ارز رسیده که می‌تواند در نوع خود جالب و شگفت انگیز باشد. در بین این ارز‌ها برخی از ابتدای شروع کار خود به جایگاه مناسبی رسیده‌اند و روند رو به رشد  داشته‌اند که بسیاری از افراد با سرمایه گذاری بر روی آن‌ها به سود و درآمد غیرقابل باوری رسیده‌اند. در ادامه مهم‌ترین ارز‌های دیجیتال را بیان خواهیم کرد تا با آن‌ها بیش از پیش آشنا شوید.

بیت کوین: این ارز بدون شک مشهور‌ترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتالی است که همواره روند با رو به رشد در کانون توجه همگان قرار گرفته است. از اولین روزی که ساتوشی ناکاموتو این ارز را ساخت و تولید کرد بیش از 10 سال می‌گذرد و از آن زمان تا به امروز بیت کوین هنوز جایگاه اول، بین ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارد.

اتریوم: اتریوم در سال 2013 به وسیله ویتالیک بوترین به وجود آمد. اولین سکه این پلتفرم در سال 2014 روانه بازار شد و در جولای 2015 نیز شاهد راه اندازی شبکه‌ی آن بودیم. ارز دیجیتالی این پلتفرم به نام اتر در بازار شناخته می‌شود.

ریپل: ریپل یک پلتفرم متن باز است که با استفاده از آن‌ می‌توان تراکنش‌های سریع و ارزان را انجام داد. این سیستم که نوعی سیستم پرداختی است در سال 2012 روانه بازار شده که از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به پشتیبانی کردن از پول‌های رایج در شبکه خود اشاره کرد.

لایت کوین: لایت‌ کوین‌ها نیز برای آن که پرداخت‌ها را سریع‌تر کنند روانه بازار شدند. لایت کوین با اعمال تغییراتی که چارلی لی بر روی کد‌های بیت کوین به وجود آورد، ساخته شده است. این ارز را بسیاری به نام نقره دیجیتال می‌نامند و باید گفت که لایت کوین یکی از قدیمی‌ترین آلت کوین‌ها است.


سخن پایانی


ارز‌های دیجیتال تا به امروز رشد بسیار چشمگیری داشته‌اند و با توجه به روند صعودی آن‌ها، تا چند سال آینده شاهد پیشرفت بیشتر و حرکت رو به جلوشان خواهیم بود. ارز‌های دیجیتال با توجه به برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد و مزیت‌های زیاد جایگزین بسیار ایده عالی برای پول‌های معمولی هستند و در طی سال‌های آینده امکان از بین رفتن پول‌های معمولی نیز وجود دارد. با توجه به این مسائل می‌توان گفت که همه‌ی افراد برای رشد و پیشرفت خود در بازار مالی باید به سراغ ارز‌های دیجیتال بروند و با انجام‌ کار‌های آگاهانه به سود بسیار خوبی دست پیدا کنند. البته برای آن که بتوان در بازار‌های ارز دیجیتال آگاهانه قدم برداشت نیاز به آموزش‌های مختلف است. شما می‌توانید با دیدن آموزش‌های رایگان ما قدم اول خود را بردارید و جای پای خود را به مرور زمان در بازار ارز‌های دیجیتال محکم کنید اما برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال نیازمند داشتن دانش، علم و تجربه کافی می باشد که با شرکت در کلاس های آموزش ارز دیجیتال در مشهد که به صورت حضوری و هم غیرحضوری برگزار می شود با اساتید این حوزه در تعامل باشید و از تجربیات و اطلاعات آنها استفاده کنید تا بتوانید سرمایه خود را افزایش دهید.


سولات متداول درباره ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به چه صورت کار می‌کنند؟

تقریبا تمام ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین کار می‌کنند. با این حال هر یک از آن‌ها بلاک چین را به طریق متفاوتی پیاده‌سازی کرده اند. تمام تراکنش‌ها در بستر بلاک‌چین و شبکه‌ای که ارزهای دیجیتال در آن رد و بدل می‌شوند مانند یک دفتر کل حسابداری بسیار بزرگ می ماند. در این دفتر کل بزرگ، تمام تراکنش‌هایی که از سوی کاربران صورت می‌گیرد، کاملا در شبکه ثبت می‌شود و همه از آن خبر دارند. در این صورت، امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت‌شده در سیستم و دستکاری آنها وجود نخواهد داشت. هر تراکنش جدیدی که قرار است در سیستم به ثبت برسد باید مورد تایید تمام کاربرانی باشد که در شبکه بلاک چین و شبکه‌های مشابه آن با عنوان گره شناخته می‌شوند.

سیگنال ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

سیگنال ها در واقع تحلیل و پیشنهادات خرید و فروش هستند که برخی کاربران برای اینکه درگیر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نشوند، ارائه می شود. در دستیار هوشمند آکادمی مالی رفیعی سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فارکس توسط یک تیمی که سالها تجربه کافی در بازارهای مالی را دارد ارائه می شود و شما میتوانید بدون اتلاف وقت در کانال به سیگنال های لحظه ای بازار دسترسی پیدا کنید.

چگونه ارزهای دیجیتال را بخریم یا بفروشیم؟

ارزهای دیجیتال را می‌توان از طریق صرافی‌ها خریداری کرد و یا به فروش رساند. برای این کار نیاز به گذراندن عملیات احراز هویت دارید که صرافی کوکوین را میتوان یکی از بهترین صرافی های فعلی به حساب آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

آموزش فارکس در مشهد | آگکادمی مالی رفیعی
آموزش فارکس

آموزش فارکس در مشهد

آموزش فارکس در مشهد، زیر نظر مهندس رفیعی یکی از بهترین تریدرهای ایران، به صورت مستقیم برگزار می‌شود. ویژگی این دوره رسیدن به سود قطعی است!

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229