بلاگ

بهترین ماینر بیت کوین در سال 2024 + معرفی 10 مدل برتر

بهترین ماینر بیت کوین؛ معرفی بهترین دستگاه‌های ماینر در سال 2024

بهترین ماینر بیت کوین چه نوع دستگاهی است؟ معیارهای انتخاب این بهترین ماینر چیست و چه نکات و الزاماتی را باید هنگام انتخاب و خرید آن رعایت کنیم؟ جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال که در سال 2024 معرفی شده چه دستگاهی است و چه تفاوت‌هایی با مدل‌های قبلی دارد؟ قرار است در این مقاله از آکادمی رفیعی، به این سوال و سوالات بیساری از این دست پاسخ دهیم.

با ما همراه باشید تا پس از مروری کوتاه بر نحوه استخراج ارزهای دیجیتال – خصوصاً بیت کوین – و توجیه اقتصادی این فرایند، معیارهای انتخاب بهترین ماینر بیت کوین را با هم بررسی کرده و سپس 10 مورد از بهترین ماینرهای موجود در بازار حال حاضر را معرفی کنیم.


سازوکار استخراج بیت کوین


بیت کوین یکی از محبوب‌ترین و پر سودترین ارزهای دیجیتال است که از نظر ارزش بازار (Market Cap) و قیمت، رتبه نخست بازارهای مالی را به خود اختصاص داده است. شبکه بیت کوین که در سال 2008 میلادی توسط فردی – یا شاید هم تیمی! – ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) راه‌اندازی است، بر اساس مکانیسم اجماع گواه اثبات کار (Proof of Work) فعالیت می‌کند.

بهترین ماینر بیت کوین - آکادمی رفیعی

ساز و کار این مکانیسم به این صورت است که با ورود هر تراکنش جدید به شبکه، معادله‌ای توسط تابع هش (Hash Function) برای آن ایجاد می‌شود که ماینرها باید برای تایید تراکنش این معادله را حل کنند.

با حل معادله توسط ماینری که قدرت محاسباتی بالاتری نسبت به رقبا دارد، بلوک جدیدی تولید شده و به زنجیره بلوکی یا همان بلاکچین (Blackchain) اضافه می‌شود… در ازای حل معادله و تولید این بلوک جدید هم تعدادی بیت کوین استخراج می‌شود که به عنوان پاداش استخراج در اختیار ماینر مورد نظر قرار می‌گیرد.

پس مشخص شد که ماینرها محض رضای خدا معادلات را حل نمی‌کنند! پاداش استخراج بیت کوین در حال حاضر 6.25 بیت کوین است که با هاوینگ بعدی بیت کوین به 3.125 بیت کوین خواهد رسید (نصف خواهد شد).

همین رقم 6.25 بیت کوین با توجه به قیمت بالای 40 هزار دلاری بیت کوین، رقم قابل ملاحظه‌ای برای ماینرها است تا بخواهند در ازای پرداخت هزینه‌های بالاتر، بهترین دستگاه‌ها را انتخاب کنند. ولی این به اصطلاح بهترین دستگاه‌ها، بر اساس چه معیارهایی انتخاب می‌شوند؟

مطالب مرتبط: استخراج ارز دیجیتال چیست؟ راهنمای کامل برای شروع

بهترین ماینر بیت کوین


با چه دستگاه‌هایی می‌توان بیت کوین استخراج کرد؟ هر دستگاهی که بتواند از بلاکچین بیت کوین میزبانی کرده و معادله هش را حل کند!

  • رایانه‌های شخصی
  • گوشی‌های موبایل هوشمند
  • دستگاه‌های مخصوص ماینر

قبل از این‌که شبکه بیت کوین به اندازه‌ای که اکنون هست شلوغ شود و با افزایش نجومی قیمت آن، نودهای زیادی سعی کنند با افزایش توان محاسباتی دستگاه‌های ماینر خود گوی سبقت را از دیگران بربایند، استخراج بیت کوین با استفاده از رایانه‌های شخصی و گوشی‌های موبایل هوشمند هم ممکن بود.

بهترین ماینر بیت کوین - آکادمی رفیعی

ساز و کار معادلاتی که ماینرها باید حل کنند حدس و خطایی است. در واقع دستگاه‌های ماینر باید اعداد را به صورت حدس و خطایی بارها و بارها داخل تابع هش قرار دهند تا بتوانند به پاسخ نهایی که عدد نانس (Nonce) نام دارد دست پیدا کرده و در ازای آن، پاداش خود را از شبکه دریافت کنند.

پس نودها – کاربرانی که ماین می‌کنند – سعی می‌کنند توان محاسباتی خود را افزایش دهند تا سریع‌تر بتوانند به این جواب یا عدد نانس دست پیدا کنند. این روند، باعث شده که به مرور زمان، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های موبایل هوشمند قدرت مقابله با دستگاه‌های جدید و قدرتمند را نداشته باشند و از دور خارج شوند.

البته، خودِ دستگاه‌های ماینر بیت کوین هم طی سال‌های گذشته تغییرات زیادی یافته‌اند و از کارت‌های گرافیکی، به پردازنده‌های بسیار بزرگ‌تر و قدرتمندتری تبدیل شده‌اند که جدیدترین نسل آن‌ها، دستگاه‌های ایسیک (Asic) نام دارند.

با این حال، همین ماینرهای اسیک هم دارای انواع مختلفی هستند که باید بر اساس یک‌سری معیارها در انتخاب‌شان دقت کرد.


معیارهای انتخاب بهترین دستگاه ماینر بیت کوین


برای این‌که بتوانید بهترین ماینر بیت کوین را انتخاب کنید، لازم است یک‌سری معیارها را مد نظر داشته باشید. سه مورد از مهم‌ترین این معیارها عبارتند از:

  • نرخ هش دستگاه ماینر بیت کوین
  • میزان برق مصرفی ماینر بیت کوین
  • قیمت ماینر مورد نظر

نرخ هش دستگاه ماینر بیت کوین

نرخ هش یا هش ریت (Hash Rate)، در واقع نشان دهنده تعداد محاسباتی است که دستگاه ماینر بیت کوین شما در هر ثانیه پردازش می‌کند.

بدیهی است که با توجه به آن‌چه که در بخش‌های قبل در خصوص ساز و کار شبکه بیت کوین و فرایند استخراج آن خواندیم، هر چه هش ریت یک دستگاه بالاتر باشد، فرصت این را خواهد داشت تا اعداد بیشتری را در معادله حدس و خطایی ارائه شده قرار دهد و شانس موفقیت و کسب پاداش شبکه بالاتری هم خواهد داشت.

بهترین ماینر بیت کوین - آکادمی رفیعی

مقیاس‌هایی که برای هش ریت یک دستگاه ماینر عنوان می‌شوند متعدد هستند:

مقیاس هش ریت علامت مفهوم
کیلو هش بر ثانیه KH/s معادل یک هزار هش در ثانیه
مگا هش بر ثانیه MH/s معادل یک میلیون هش در ثانیه
گیگا هش بر ثانیه GH/s معادل یک میلیارد هش در ثانیه
ترا هش بر ثانیه TH/s معادل یک تریلیون هش در ثانیه
پتا هش بر ثانیه PH/s معادل یک کوادریلیون هش در ثانیه!
اگزا هش بر ثانیه EH/s معادل یک کوینتیلیون هش در ثانیه!!

اگر چه هش ریت کلی خودِ شبکه بیت کوین در حال حاضر به چیزی در حدود 586.4 اگزا هش بر ثانیه (EH/s) رسیده است، اما جدیدترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین قدرت آن را دارند که در حد مگا هش، گیگا هش یا نهایتاً ترا هش (میلیون ترا هش) پردازش کنند.

میزان برق مصرفی دستگاه ماینر

یکی از ساده‌ترین نکاتی که لازم است حین انتخاب و خرید دستگاه ماینر بیت کوین در نظر داشته باشید، میزان برق مصرفی دستگاه است. درست است که هر چه توان محاسباتی یا هش ریت یک دستگاه ماینر بالاتر باشد، میزان و سرعت استخراج آن نیز بیشتر خواهد بود، ولی طبعاً چنین دستگاهی مصرف انرژی به مراتب بالاتری هم خواهد داشت.

بهترین ماینر بیت کوین - آکادمی رفیعی

نکاتی که باید حین خرید از حیث مصرفی انرژی به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

  • میزان برق مصرفی دستگاه بر اساس وات (W)
  • نوع تعرفه قبوض برق شما (خانگی، صنعتی یا صادراتی)
  • موقعیت جغرافیایی نصب و استفاده از دستگاه و تعرفه‌های آن
  • و مواردی از این دست…

ضمن آن‌که در ایران، استفاده از برق خانگی برای استخراج بیت کوین غیرقانونی بوده و می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برایتان در پی داشته باشد و لازم است از این نظر نیز اقدامات لازم را انجام دهید.

قیمت ماینر مورد نظر

و اما آخرین موردی که لازم است هنگام خرید بهترین ماینر بیت کوین لحاظ کنید، قیمت دستگاه است. صد البته، که دستگاه‌های قوی‌تر یا هش ریت بالا که میزان انرژی برق به مراتب کم‌تری نیز نسبت به سیستم‌های هم‌رده خود دارند، اغلب گران‌تر هستند.

در عین حال، علاوه بر قیمت خودِ دستگاه در بازارهای جهانی، اگرچه ورود این دستگاه‌ها به ایران – از سال 1398 – کاملاً قانونی است اما قیمت ماینرهای جدید می‌تواند با توجه به تعرفه‌های گمرکی و نوسانات قیمت دلار مساله‌ای چالش برانگیز برای خریداران باشد.

بهترین ماینر بیت کوین - آکادمی رفیعی

پس شما باید چند نکته را هم از نظر قیمت دستگاه‌ها در نظر داشته باشید:

  • قیمت جهانی دستگاه را بر اساس معیارها و جیب مبارک خودتان بررسی کنید.
  • تعرفه‌های گمرکی و نوسانات قیمت دلار را در قیمت تمام شده دستگاه لحاظ کنید.
  • نحوه ورود قانونی دستگاه به ایران را چک کنید تا با دستگاه‌های غیر قانونی دچار مشکل نشوید.

و در نهایت بر اساس همه مواردی که عنوان شدند، با استفاده از هش ریت دستگاه، هزینه‌های برق آن و محاسبه قیمت تمام شده خرید آن در ایران، لازم است نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خود را محاسبه کنید.

این نرخ باید به گونه‌ای باشد که نشان دهد بیت‌کوین‌های استخراجی شما توسط این دستگاه، از نظر اقتصادی موجه است و پروسه دستیابی به سود نیز چندان طولانی نخواهد بود.


جدیدترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال 2024


بسیار خوب… اکنون با پیش‌زمینه‌ای که در مورد استخراج بیت کوین، دستگاه‌های ماینر بیت کوین و معیارهای انتخاب بهترین ماینرها به دست آوردیم، می‌توانیم برویم به سراغ معرفی 10 مورد از بهترین و جدیدترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال 2024 میلادی:

  • بیت‌مین انت‌ماینر اس 19 پرو (Bitmain AntMiner S19 Pro)
  • بیت‌مین انت‌ماینر اس 9 (Bitmain AntMiner S9)
  • مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام 30 اس دابل پلاس (MicroBT Whatsminer M30S++)
  • کنان اوالون‌ماینر 1246 (Canaan Avalonminer 1246)
  • کنان اوالون‌مِید اِی 1366 (Canaan Avalon Made A1366)
  • هالونگ ماینینگ دراگون‌مینت تی 1 (Halong Mining Dragonmint T1)
  • ای‌بنگ اِبیت ای 11 دابل پلاس (Ebang Ebit E11++)
  • بیت مین انت‌ماینر تی 19 (Bitmain Antminer T19)
  • اینوسیلیکون تی‌ 3 پلاس 52 تی (Innosilicon T3 + 52T)
  • مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام 31 اس (MicroBT Whatsminer M31S)

در ادامه با جزئیات هر یک از این دستگاه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

بیت‌مین انت‌ماینر اس 19 پرو (Bitmain AntMiner S19 Pro)

مدل دستگاه Bitmain AntMiner S19 Pro
شرکت سازنده بیت مین (Bitmain)
قدرت دستگاه 110 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2020 میلادی
ابعاد دستگاه 370-290-195 میلی‌متر
وزن دستگاه 13.2 کیلوگرم
صدای دستگاه 75 دسی‌بل
تعداد فن 4 عدد
مصرف برق 3250 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-40 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 34.5 ژول بر تراهش (J/TH)

شرکت بیت مین (Bitmain) در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت ارائه دهنده‌ دستگاه‌های ماینر بیت‌کوین در سطح جهان است که جدیدترین و قدرتمندترین محصول آن نیز بیت‌مین انت‌ماینر اس 19 پرو (Bitmain AntMiner S19 Pro) نام دارد.

این دستگاه که در واقع پرچم‌دار محصولات شرکت بیت مین بوده و بهترین عملکرد و ایده‌آل‌ترین زمان دستیابی به نرخ بازگشت سرمایه را دارد، در سال 2020 میلادی روانه بازار شده و همان‌طور که در جدول نیز مشاهده می‌کنید، از نظر مصرف انرژی یک سر و گردن بالاتر از دستگاه‌های هم‌رده خود قرار دارد.

وزن دستگاه کمی بالا است و ممکن است برای برخی موقعیت‌های جغرافیایی، صدای نزدیک به 80 دسی‌بل آن هم مشکل‌ساز شود که صد البته برای مصارف صنعتی در مقیاس بزرگ ارقامی قابل قبول هستند.

البته، این سری دارای مدل‌های جدیدتری نیز هست که در بازه زمانی اکتبر 2022 الی جولای 2023 عرضه شده و به شرح زیر در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند:

  • Antminer S19 Pro + Hydro – معادل 191 تراهش
  • Antminer S19 XP – معادل 141 تراهش
  • Antminer S19 XP Hyd – معادل 255 تراهش
  • Antminer S19K PRO – معادل 120 تراهش

بیت‌مین انت‌ماینر اس 9 (Bitmain AntMiner S9)

مدل دستگاه Bitmain AntMiner S9
شرکت سازنده بیت مین (Bitmain)
قدرت دستگاه 13.5 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2017 میلادی
ابعاد دستگاه 135-158-350 میلی‌متر
وزن دستگاه 4.2 کیلوگرم
صدای دستگاه 85 دسی‌بل
تعداد فن 2 عدد
مصرف برق 1323 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 0-40 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 98 ژول بر تراهش (J/TH)

دستگاه بعدی که می‌تواند بهترین ماینر بیت کوین در سال 2024 لقب بگیرد، باز هم یکی از محصولات عرضه شده توسط شرکت بیت مین است. دستگاه استخراج بیت کوین مدل بیت‌مین انت‌ماینر اس 9 (Bitmain AntMiner S9) که در سال 2017 میلادی به بازار عرضه شده است.

شاید بتوان این دستگاه‌ها را یکی از بهترین و کارآمدترین دستگاه‌های کار با الگوریتم هش SHA256 در طول تاریخ دانست. به ویژه که قیمت این دستگاه نیز نسبت به هش ریتی که دارد بسیار مقرون به صرفه است و همین آن را به یک گزینه ایده‌آل به ویژه برای ایرانی‌ها تبدیل کرده است.

تنها نکته‌ای که شاید در کنار وزن سبک و سایز قابل قبول این دستگاه باید مد نظر داشته باشید، سر و صدای زیاد آن است که حتماً باید هنگام خرید و نصب آن، در موقعیت‌هایی قرار گیرد که خانگی یا شهری نیستند و از این بابت مشکلی پیش نخواهد آمد.

مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام 30 اس دابل پلاس (MicroBT Whatsminer M30S++)

مدل دستگاه MicroBT Whatsminer M30S++
شرکت سازنده مایکرو بی‌تی (MicroBT)
قدرت دستگاه 112 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2020 میلادی
ابعاد دستگاه 125-225-425 میلی‌متر
وزن دستگاه 12.8 کیلوگرم
صدای دستگاه 83 دسی‌بل
تعداد فن 2 عدد
مصرف برق 3472 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-60 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 31 ژول بر تراهش (J/TH)

دستگاه مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام 30 اس دابل پلاس (MicroBT Whatsminer M30S++) سومین دستگاهی است که می‌تواند در قالب بهترین ماینر بیت کوین معرفی شود.

این دستگاه، که در سال 2020 میلادی توسط شرکت مایکرو بی‌تی معرفی شده است، یکی از جدی‌ترین رقبای دستگاه‌های عرضه شده توسط شرکت بیت مین است که در سه سری نیز روانه بازار شده‌اند:

  • Whatsminer M30S
  • Whatsminer M30S+
  • Whatsminer M30S++

مدل سوم یعنی Whatsminer M30S++ از هر دو مدل جدیدتر و در نتیجه پر قدرت‌تر است و می‌تواند گزینه بسیار بهتری برای استخراج بیت کوین در سال 2024 میلادی باشد.

هش ریت بسیار بالا و قابل توجه این دستگاه – 112 ترا هش بر ثانیه – توانسته بعد از هاوینگ سوم بیت کوین بسیاری از نیازهای کاربران خود را برآورده کرده و هم‌چنان با توجیه اقتصادی به کار خود ادامه دهد. دستگاهی که احتمالاً در هاوینگ بعدی بیت کوین نیز سود قابل توجهی را برای استخراج کننده‌ها در پی خواهد داشت.

با این حال، مصرف برق دستگاه کمی بیش از حد انتظار است. در صورتی که این مورد را فاکتور بگیریم، می‌توان گفت که این دستگاه قدرتمندترین دستگاهی است که در حال حاضر در سطح بازار وجود دارد. هر چند که با وجود هش ریت بالا، هنوز هم مصرف برق این دستگاه نسبت به ماینر بیت‌مین انت‌ماینر اس 19 پرو (Bitmain AntMiner S19 Pro) باز هم قابل قبول‌تر است.

کنان اوالون‌ماینر 1246 (Canaan Avalonminer 1246)

مدل دستگاه Canaan Avalonminer 1246
شرکت سازنده کنان (Canaan)
قدرت دستگاه 90 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2021 میلادی
ابعاد دستگاه 331-195-292 میلی‌متر
وزن دستگاه 12.8 کیلوگرم
صدای دستگاه 75 دسی‌بل
تعداد فن 4 عدد
مصرف برق 3420 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-60 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 38 ژول بر تراهش (J/TH)

دیگر دستگاهی که قصد داریم به عنوان بهترین ماینر بیت کوین در سال 2024 میلادی معرفی کنیم، اوالون‌ماینر 1246 (Canaan Avalonminer 1246) محصول شرکت کنان است.

دستگاهی که در سال 2021 میلادی روانه بازارهای جهانی شده و تا حدودی نسبت به سه رقیب قبلی خود جدیدتر و جوان‌تر است.

اگر چه هش ریت دستگاه – معادل 90 تراهش بر ثانیه – در قبال مصرف انرژی آن خیلی در مقایسه با مدل‌های معرفی شده قبلی چنگی به دل نمی‌زند، ولی هنوز هم دستگاه را به یکی از قدرتمندترین ماینرهای بیت کوین در بازار تبدیل می‌کند. خصوصاً که بازده انرژی 38 ژول بر ترا هشی آن هم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در نوع خود، کم‌نظیر است.

ضمن آن‌که، ابعاد دستگاه نیز بسیار متعادل است و قابلیت نصب آن هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی، جذابیت‌های بصری و کاربردی بودن فیزیکی آن را دو چندان کرده است.

کنان اوالون‌مِید اِی 1366 (Canaan Avalon Made A1366)

مدل دستگاه Canaan Avalon Made A1366
شرکت سازنده کنان (Canaan)
قدرت دستگاه 130 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2022 میلادی
ابعاد دستگاه 192-297-292 میلی‌متر
وزن دستگاه 13 کیلوگرم
صدای دستگاه 75 دسی‌بل
تعداد فن 6 عدد
مصرف برق 3250 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-35 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 30 ژول بر تراهش (J/TH)

پنجمین دستگاه استخراج بیت کوین معرفی شده در این مقاله، کنان اوالون‌مِید اِی 1366 (Canaan Avalon Made A1366) نام دارد. دستگاهی که باز هم عرضه کننده آن شرکت کنان است و در سال 2022 میلادی این دستگاه را روانه بازار کرده است.

شاید بتوان گفت که این دستگاه، بهترین ماینر بیت کوین برای مزرعه‌های کوچک و متوسط است. دستگاه از بسیاری جهات، بی‌شباهت به نمونه‌های اخیر عرضه شده توسط شرکت بیت مین نیست ولی در عین این شباهت‌ها، نباید فراموش کرد که هش ریت این دستگاه به مراتب بالاتر و در عین حال، بهره‌وری انرژی آن نیز بسیار مناسب‌تر است.

هالونگ ماینینگ دراگون‌مینت تی 1 (Halong Mining Dragonmint T1)

مدل دستگاه Dragonmint T1
شرکت سازنده هالونگ ماینینگ (Halong Mining) و اینسیلیکون (Innosilicon)
قدرت دستگاه 16 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2018 میلادی
ابعاد دستگاه 125-155-340 میلی‌متر
وزن دستگاه 6 کیلوگرم
صدای دستگاه 75 دسی‌بل
تعداد فن 2 عدد
مصرف برق 1480 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-40 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 75 ژول بر تراهش (J/TH)

بهترین ماینر بیت کوین بعدی، دراگون‌مینت تی 1 (Dragonmint T1) نام دارد که توسط شرکت‌های هالونگ ماینینگ (Halong Mining) و اینسیلیکون (Innosilicon) توسعه یافته و در سال 2018 میلادی به بازار عرضه شده است.

این دستگاه‌ یکی از مقرون به صرفه‌ترین دستگاه‌هایی است که می‌تواند با بیت‌مین انت‌ماینر اس 9 (Bitmain AntMiner S9) رقابت کند!

اگر چه ممکن است قدرت 16 ترا هش بر ثانیه کمی پایین به نظر برسد، ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه، دستگاهی بسیار سبک و کاربردی با بهره‌وری انرژی فوق‌العاده است و می‌تواند گزینه خوبی برای راه‌اندازی مزارع استخراج بیت کوین در سال جدید میلادی باشد.

ای‌بنگ اِبیت ای 11 دابل پلاس (Ebang Ebit E11++)

مدل دستگاه Ebang Ebit E11++
شرکت سازنده ای بنگ (Ebang)
قدرت دستگاه 44 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2018 میلادی
ابعاد دستگاه 125-155-340 میلی‌متر
وزن دستگاه 4.2 کیلوگرم
صدای دستگاه 75 دسی‌بل
تعداد فن 2 عدد
مصرف برق 1980 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-45 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 45 ژول بر تراهش (J/TH)

در صورتی که به دنبال انتخاب و خرید یک دستگاه استخراج بیت کوین با بالاترین میزان بهره‌وری انرژی هستید، احتمالاً ای‌بنگ اِبیت ای 11 دابل پلاس (Ebang Ebit E11++) بهترین ماینر بیت کوین برای شما خواهد بود!

مصرف برق این دستگاه تنها چیزی معادل 1980 وات است که در مقایسه با رقبای آن، رقم بسیار پایین‌تری است. با این حال، این نکته را باید در نظر داشت که با وجود مصرف انرژی پایین، دستگاه چندان مناسب مناطق مسکونی نیست چرا که صدای بسیار بالایی را تولید می‌کند.

بیت مین انت‌ماینر تی 19 (Bitmain Antminer T19)

مدل دستگاه Bitmain Antminer T19
شرکت سازنده بیت مین (Bitmain)
قدرت دستگاه 84 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2020 میلادی
ابعاد دستگاه 195-290-400 میلی‌متر
وزن دستگاه 14.5 کیلوگرم
صدای دستگاه 75 دسی‌بل
تعداد فن 4 عدد
مصرف برق 3150 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-50 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 38 ژول بر تراهش (J/TH)

محصول دیگری که باز هم می‌خواهیم به عنوان بهترین ماینر بیت کوین در این لیست ده‌گانه معرفی کنیم، از سوی شرکت بیت مین توسعه یافته و عرضه شده است. دستگاهی که بیت مین انت‌ماینر تی 19 (Bitmain Antminer T19) نام دارد و سال راه‌اندازی آن به 2020 میلادی برمی‌گردد.

این دو دستگاه، پس از دو سری قبلی عرضه شده است و مانند سایر مدل‌های سری تی (T) قدرت کم‌تری را نسبت به مدل‌های اس (S) پشتیبانی می‌کند.

با این حال، هم از نظر ابعادی کوچک‌تر است و می‌تواند برای فارم‌های کوچک و متوسط کاربردی باشد و هم از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر از دو مدل قبلی معرفی شده در ابتدای این مقاله است.

اینوسیلیکون تی‌ 3 پلاس 52 تی (Innosilicon T3 + 52T)

مدل دستگاه Innosilicon T3 + 52T
شرکت سازنده اینو سیلیکون (Innosilicon)
قدرت دستگاه 52 ترا هش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2019 میلادی
ابعاد دستگاه 141-220-430 میلی‌متر
وزن دستگاه 10 کیلوگرم
صدای دستگاه 75 دسی‌بل
تعداد فن 2 عدد
مصرف برق 2800 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-40 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 42 ژول بر تراهش (J/TH)

شاید بتوان گفت که ماینرهای ارائه شده توسط شرکت اینو سیلیون، برای خودشان ترمیناتوری در میان سایر رقبا هستند! هش ریت 52 ترا هش بر ثانیه و در عین حال بهره‌وری انرژی قابل ملاحظه معادل صرف برق 2100 واتی، باعث شده است که برای خیلی از کاربران، اینو سیلیکون تی‌ 3 پلاس 52 تی (Innosilicon T3 + 52T) بهترین ماینر بیت کوین قلمداد شود.

ضمن آن‌که وزن دستگاه نیز تقریباً پایین است و ابعاد آن هم به گونه‌ای است که می‌تواند برای بسیاری از فارم‌های کوچک و متوسط کاربردی باشد.

مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام 31 اس (MicroBT Whatsminer M31S)

مدل دستگاه MicroBT Whatsminer M31S
شرکت سازنده مایکرو بی‌تی (MicroBT)
قدرت دستگاه 70 تر اهش بر ثانیه (TH/s)
تاریخ عرضه 2020 میلادی
ابعاد دستگاه 130-220-390 میلی‌متر
وزن دستگاه 12.5 کیلوگرم
صدای دستگاه 75 دسی‌بل
تعداد فن 2 عدد
مصرف برق 3220 وات (W)
ولتاژ دستگاه 12 ولت (V)
نوع اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمایی 5-40 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی 47 ژول بر تراهش (J/TH)

باز هم از شرکت مایکرو بی‌تی (MicroBT) یک دستگاه داریم که می‌تواند دهمین ماینر برتر بیت کوین باشد. دستگاهی که مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام 31 اس (MicroBT Whatsminer M31S) نام دارد، در سال 2020 میلادی به بازار عرضه شده و با 70 ترا هش بر ثانیه قدرت، رضایت طیف گسترده‌ای از کاربران را به دنبال داشته است.

جالب است بدانید که در دسامبر سال 2020 میلادی نیز مدل پلاس این دستگاه یعنی مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام 31 اس پلاس (MicroBT Whatsminer M31S+) روانه بازار شده است که تا حدودی توانسته مشکل بهره‌وری انرژی نسبتاً پایین این دستگاه را برطرف کند.

با این حال، با توجه به این‌که تا این لحظه گزارش‌های چندان کاملی از نحوه عملکرد این دستگاه و نرخ بازگشت سرمایه آن منتشر نشده است، در این لیست اشاره‌ای به آن نکرده‌ایم.


چند نکته در مورد انتخاب بهترین ماینر بیت کوین


با وجود این‌که در بخش‌های ابتدایی مقاله به تفصیل در مورد بهترین ماینر بیت کوین و معیارهای انتخاب آن صحبت کردیم و حتی 10 مورد از بهترین و جدیدترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین برای سال جاری میلادی را نیز معرفی کردیم، اما شاید برخی دستگاه‌های دیگر نیز در سطح بازار وجود داشته باشند که با معیارهای عنوان شده در این مقاله یا برخی معیارهای خاص شما تطابق داشته باشند.

قرار نیست برای راه‌اندازی فارم خود الزاماً دستگاه‌هایتان را از میان همین 10 مورد انتخاب کنید. کافی است علاوه بر سه معیاری که در ابتدای مقاله اشاره شد:

  • نرخ هش دستگاه
  • میزان بهره‌وری انرژی
  • قیمت دستگاه

چند نکته بسیار مهم را در در انتخاب و خریدتان دخیل کنید:

  • آیا دستگاه در موقعیت جغرافیایی مورد نظر من – از نظر آب و هوایی – بهره‌وری دارد؟
  • آیا دستگاه از نظر فیزیکی در شرایط محیطی موجود – مثل گرد و خاک – درست کار می‌کند؟
  • برند یا شرکت توسعه دهنده دستگاه تا چه حدی معتبر و خوشنام است؟
  • کاربران یا فارم‌های استفاده کننده از این دستگاه کدام‌اند؟
  • آیا کاربران قبلی دستگاه در مورد نرخ بازگشت سرمایه، ایرادات فنی یا خدمات پس از فروش آن اطلاعاتی داده‌اند؟
  • دستگاه مورد نظر در داخلی ایران به صورت قانونی در دسترس است؟
  • و موارد بسیاری از این دست…

جمع‌بندی


بهترین ماینر بیت کوین، دستگاهی است که سه معیار زیر در آن بررسی و تایید شده باشد:

  • نرخ هش دستگاه ماینر بیت کوین
  • میزان برق مصرفی ماینر بیت کوین
  • قیمت ماینر مورد نظر

در صورتی که قصد راه‌اندازی فارک استخراج بیت کوین یا خرید دستگاه را دارید، لازم است در کنار رعایت معیارها و توصیه‌هایی که در متن مقاله آمده است، در مورد محبوب‌ترین و بهترین ماینرهای پیشنهاد شده در سطح بازار نیز تحقیق کنید.

در این مقاله، سعی کرده‌ایم 10 مورد از بهترین و جدیدترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین را معرفی کنیم که از هر نظر ایده‌آل و ثابت شده هستند. این 10 دستگاه، در مقیاس جهانی امتحان خودشان را پس داده‌اند و جزو بهترین‌ها به حساب می‌آیند.

با این حال، برای کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می‌کنیم به این لیست هم اکتفا نکنید و با در نظر گرفتن معیار و نکاتی که عنوان کردیم، بهترین ماینر بیت کوین را برای خودتان پیدا کرده و تهیه کنید.


سوالات متداول


  1. بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال 2024 کدام است؟

معمولاً همیشه بیت کوین به عنوان سردم‌دار ارزهای دیجیتال و پرسودترین ارز، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استخراج نیز هست. با این حال، شما می‌توانید از استخراج برخی ارزهای دیجیتال دیگر مثل اتریوم، موناکو، مونرو، ورت کوین، گرین، زد کش، بیت کوین گلد، هاون، ریون کوین و لایت کوین نیز سود خوبی کسب کنید.

  1. معیارهای انتخاب بهترین ماینر بیت کوین چیست؟

مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین ماینر بیت کوین عبارتند از: هش ریت دستگاه، بهره‌وری انرژی دستگاه و صد البته قیمت آن!

  1. بهترین ماینر بیت کوین در سال 2024 کدام دستگاه است؟

این‌که کدام دستگاه بهترین ماینر بیت کوین در سال 2024 است، به عوامل و معیارهای مختلفی بستگی دارد. با این حال، در متن مقاله 10 مورد از بهترین ماینرهای بیت کوین را معرفی کرده‌ایم که در کل، در مقیاس جهانی برتر بوده‌اند.

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

دیدگاه ها بسته شده است

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229