بیت کوین چیست؟ آشنایی با بیت کوین به زبان ساده

بیت کوین چیست؟ احتمالا این مهمترین سوال برای افرادی است که برای اولین بار نام این ارز رمزنگاری شده را می‌شنوند ولی این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که حداقل یکبار نام بیت کوین را نشنیده باشد. این رمز ارز محبوب، طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر افراد زیادی به دنبال یادگیری و سرمایه‌گذاری بر روی آن هستند. شما که این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، احتمالاً نام بیت کوین را شنیده‌اید و اکنون به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و یادگیری اصولی‌ هستید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به شما کمک کنیم پاسخ سوالات خود درباره بیت کوین را پیدا کنید.

لینک های مهم

نوشته‌های تازه

 

ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه به سؤال بیت کوین چیست پاسخ دهیم لازم است با ارز دیجیتال آشنا شوید. ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتال می‌باشد به کدهایی گفته می‌شود که توسط رایانه‌های قدرتمند و با مصرف برق زیاد با حل شدن معادلات پیچیده ریاضی ایجاد می‌شوند و ارزش مالی دارند به این رایانه‌ها ماینر می‌گویند که وظیفه ایجاد رمزهای دیجیتال را بر عهده دارند. تمام مراحل ایجاد ارزهای جدید، رمزنگاری می‌شوند تا سرمایه‌گذاری امنی را به وجود آورد.

cryptocurrency training mashhad

 

تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است اما باید در انتخاب آن‌ها دقت داشته باشید تا ارز دیجیتال مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. یکی از این ارزهای دیجیتال محبوب، بیت کوین است که از سال 2013 بین مردم شناخته شد و در اوایل سال 2018 که قیمت آن به 13 هزار دلار رسید به شهرت زیادی دست پیدا کرد. در ادامه بیشتر با این رمز ارز برتر آشنا می‌شوید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال است که با محاسبات پیچیده ریاضی توسط ماینرها (همان رایانه‌های قدرتمند و مصرف‌کننده برق زیاد) به دست می‌آید. تمام نقل‌ و انتقالات بیت کوین در بستر شبکه بلاک چین اتفاق می‌افتد. بلاک چین یک سیستم به اشتراک‌گذاری اطلاعات است که تمام اطلاعات را در دفتر کل نگهداری می‌کند. تمام افرادی که در این شبکه حضور دارند به اطلاعات دفتر کل دسترسی دارند. در سیستم بانکداری، تنها بانک از موجودی، نقل وانتقالات و جزئیات حساب شما خبر دارد اما در این شبکه همه افراد به اطلاعات آن دسترسی دارند و به همین دلیل امکان سانسور هیچ‌چیزی فراهم نیست.

پشتوانه بیت کوین چیست ؟

یکی از معایب پول‌های فیزیکی و رایج این است که دولت‌ها، آن‌ها را به وجود آورده و کاملاً بر آن‌ها نظارت دارند. جالب است بدانید که بیت کوین در تصرف هیچ دولت و بانکی نیست و تمام فرآیندهای آن کاملاً دیجیتالی است. در هنگام خرید، انتقال و پس‌انداز از پول استفاده می‌شود که تمام این فعالیت‌ها زیر نظر بانک و مؤسسات مالی است که در ازای ارائه خدمات، کارمزد دریافت می‌کنند. ورشکستگی بانک یا بسته شدن آن، پول و سرمایه شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. یکی دیگر از مشکلاتی که برای پول‌های فیزیکی به وجود می‌آید و در این سال‌ها به‌کرات شاهد آن بودید، بی ارزش شدن پول است. بی‌ارزش شدن پول همان اتفاقی که برای ریال به وجود آمد و بسیاری از افراد و کسب‌وکارها را با ضررهای جبران‌ناپذیری مواجه کرد. تمام این مشکلات با فناوری بلاک چین برطرف می‌شود.

مطالب مرتبط: نگاهی نزدیک به تاریخچه بیت کوین

بیت کوین چگونه کار میکند؟

  • فناوری بلاک چین به زبان ساده

زمانی که از بانک و مؤسسات مالی برای انتقال و ذخیره بیت کوین خبری نیست، به محلی امن برای انجام این تراکنش‌ها و ذخیره کردن آن‌ها نیاز است. بلاک چین فناوری‌ای است که برای ذخیره کردن تمام تراکنش‌های بیت کوین مورداستفاده قرار می‌گیرد. بلاک چین سال‌ها قبل معرفی شده بود اما با ظهور بیت کوین بیشتر شناخته شد. انجام هر تراکنش بیت کوین در شبکه بلاک چین به تائید همه افراد نیاز دارد و تا زمانی که این تائید انجام نشود، تراکنش اتفاق نمی‌افتد.

بیت کوین چگونه کار میکند؟

بیاید این قضیه را این‌طور شرح دهیم که پس از هر تراکنشی که بر روی شبکه بلاک چین انجام می‌شود، اعلامیه‌ای برای دیگر اعضای شبکه ارسال می‌شود. اگر این اطلاعات صحیح باشد و مورد تائید اعضا قرار بگیرد، سابقه ارسال یک بیت کوین روی شبکه ذخیره می‌شود؛ بنابراین همان‌طور که متوجه شدید تمام این اطلاعات در اختیار همه اعضای بلاک چین قرار می‌گیرد و همه در جریان کامل هستند. به همین دلیل هیچ‌گونه سانسور و دست‌کاری در تراکنش‌ها نمی‌تواند اتفاق بیفتد و تمام تراکنش‌ها کاملا شفاف هستند و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن‌ها وجود ندارد.

پشتوانه بیت کوین چیست و چرا ارزشمند است؟

تمام ارزهای رایجی که در دنیا وجود دارند، بدون شک یک پشتوانه مهم دارند که این پشتوانه‌ها متفاوت است و می‌تواند طلا، نفت، گاز و… باشد. اما بیت کوینی که توسط هیچ دولتی به وجود نیامده و نه کنترل خاصی می‌شود، چه پشتوانه‌ای دارد و چطور می‌توان به آن اعتماد کرد؟

قبل از اینکه به پشتوانه بیت کوین بپردازیم لازم است تا با شرح یک مثال، ذهنتان را برای بررسی این موضوع بازتر کنیم.

تصور کنید تمام مردم در دنیا، برنج را به‌عنوان یک پول قبول کنند و در تمام مبادلات از برنج به‌عنوان پول رایج استفاده کنند. پس‌ از این پذیرش عمومی، برنجی که توسط دولت‌ها تولید و کنترل نمی‌شود برای مردم جهان ارزشمند می‌شود. حتماً این سؤال برایتان پیش می‌آید که برنج هیچ ارزشی ندارد و چگونه به‌عنوان یک وسیله‌ای برای مبادلات انجام می‌شود اما این نکته را فراموش نکنید که درهرحال تمام مردم آن را پذیرفته‌اند و برخی‌ها با انباشت کردن آن در انبارها، حتی بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. این پذیرش عمومی پشتوانه‌ای است برای ارزش برنج.

بیت کوین نیز به همین شکل، در یک شبکه امن فعالیت می‌کند و امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله گران ارزش زیادی را برای آن قائل هستند و در معاملات خود از آن استفاده می‌کنند. یک ذخیره ارزش باید دارای برخی ویژگی‌ها باشد که به عنوان ذخیره ارزش پذیرفته شود که بیت کوین تمام این ویژگی‌ها را دارد. این ویژگی‌ها عبارتند از کمیاب بودن (تنها 21 میلیون بیت کوین وجود دارد)، دوام، قابل‌ حمل بودن، تقسیم‌ پذیری، قابلیت تعویض و… که تمام این موارد پشتوانه‌ای است که می‌توان به بیت کوین اعتماد کرد.

مزایای بیت کوین

مزایای بیت کوین

برای اینکه بهتر پاسخ سؤال بیت کوین چیست را درک کنید به بررسی مزایای این پول دیجیتال می‌پردازیم.

1 .تمام تراکنش‌های آن شفاف است و در دفتر کلی که همه افراد به آن دسترسی دارند، ثبت می‌شود. هر کیف پول دارای کلید عمومی و کلید خصوصی است که کلید عمومی برای همه قابل‌مشاهده است.

2. از هرگونه حسابرسی و مالیات در امان است. در زمان خرید و فروش کالا یا پس‌انداز پول نقد، مجبور به پرداخت مالیات خواهید بود؛ اما با نگهداری بیت کوین دیگر نیازی به پرداخت مالیات و هزینه‌های اضافی نیست چراکه دولت‌ها هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند.

3. سرعت نقل‌ و انتقال دارایی با این ارز دیجیتال بالاست و حتی نقل‌ و انتقالات بین‌المللی هم به‌سرعت انجام می‌شوند. همچنین نقل‌ و انتقال در این شبکه نسبت به ارزهای فیزیکی کارمزد بسیار کمتری را دارد.

4. بیت کوین را نمی‌توان بیشتر از یک‌بار خرج کرد چراکه باید توسط همه افراد در شبکه تائید شود و نمی‌توان آن را کپی‌برداری کرد. بنابراین کلیه پرداخت‌ها غیرقابل برگشت است.

5. در هر زمان و هر جای دنیا که باشید، می‌توانید با استفاده از آن تراکنش‌های مالی خود را انجام دهید.

6. این پول دیجیتال را نمی‌توان هیچ‌گونه سانسور کرد.

7.بیت کوین را در حالت آفلاین هم می‌توان در یک سخت‌افزار سخت ذخیره کرد. در این نوع ذخیره‌سازی، هیچ‌گونه اطلاعاتی روی سطح اینترنت ذخیره نمی‌شود و مانع از سرقت رمز ارزها می‌شود و احتمال آن را به صفر می‌رساند. برای ذخیره‌سازی آن به هیچ فضایی نیاز ندارید.

8. شاهد تورم در این ارزها نخواهید بود زیرا تعداد آن‌ها ثابت است و توسط هیچ دولتی کنترل نمی‌شود.

9. با توجه به شفاف بودن تراکنش‌ها و در دسترس بودن هر تراکنش می‌توان گفت که بیت کوین امنیت بالایی دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند اطلاعات آن را تغییر دهد.

بازار ارز دیجیتال پر از فرصت‌های ناب است، اما برای موفقیت نیاز به دانش دارید. آکادمی رفیعی با دوره‌های تخصصی آموزش آنلاین ارزدیجیتال، شما را برای استفاده از این فرصت‌ها آماده می‌کند. اکنون اقدام کنید و تخصص خود را افزایش دهید.

جمع بندی؛ بیت کوین چیست

در این مقاله تمام مفاهیمی که برای شناخت اولیه در رابطه با بیت کوین نیاز است، بررسی شد. در ابتدا با بررسی بیت کوین چیست با نحوه عملکرد این رمز ارز دیجیتال آشنا شدید. بیت کوین در شبکه امن بلاک چین فعالیت می کند که اجازه دستکاری در هیچ گونه اطلاعاتی را نمی‌دهد و مانع از خرج کردن بیش از یک بار بیت کوین می شود. پشتوانه بیت کوین همان عقیده و ادراک مردم بر ارزشمند بودن آن است. مزایای استفاده از بیت کوین عدم پرداخت مالیات، سرعت بالا در تراکنش‌ها، امنیت بالا، تراکنش‌های شفاف و.. است.

اگر دنبال سرمایه گذاری و کسب درآمد دلاری در بازار ارز دیجیتال هستید میتوانید با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد ، صفر تا صد ارز دیجیتال را به صورت حضوری و هم غیرحضوری توسط اساتید مجرب آموزش ببینید .

سوالات متداول در خصوص بیت کوین

افرادی که در ابتدای راه آشنایی با بیت کوین هستند ممکن است با سوالاتی مواجه شوند به همین دلیل این سوالات را برای کسانی که به دنبال پاسخ کوتاه و ساده هستند در این بخش قرار دادیم

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین رمز ارز دیجیتالی غیرمتمرکز است. منظور از غیرمتمرکز، یعنی کسی این رمز ارز را کنترل نمی کند. بیت کوین بدون توجه به مرزهای جغرافیایی و شبکه‌های بانکی، امکان ارسال پول به هر نقطه ای از دنیا را فراهم کرده است.

بیت کوین از کجا میاد و چگونه استخراج می شود؟

بیت کوین طی فرایندی که ماینینگ یا استخراج نام دارد، توسط ماینرها در شبکه به دست می‌آید. ماینرها تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و بیت کوین‌های جدید را به دیگر کوین‌های در گردش شبکه اضافه می‌کنند. بیت کوین را هیچ دولت، شخص یا سازمانی تولید نمی کند و بر آن کنترل ندارد.

خالق بیت کوین چه کسی است؟

فرد یا گروه ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است. در سال ۲۰۰۸ ساتوشی ناکاموتو مقاله معرفی بیت کوین را منتشر کرد و اولین نسخه از نرم‌افزار بیت کوین را در اوایل سال ۲۰۰۹ عرضه کرد. هویت ساتوشی به شکل یک معما همچنان باقی مانده است.

به چه صورت ارزهای دیجیتال را بخریم یا بفروشیم؟

خرید یا فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی ها انجام می شود. صرافی کوکوین را میتوان یکی از بهترین صرافی های خارجی فعلی به حساب آورد که با مراجعه به صفحه آموزش صرافی کوکوین میتوانید به صورت گام به گام مراحل ثبت نام در این صرافی و احراز هویت را به صورت ویدئو آموزش ببینید اما اگر تمایل به خرید ارز دیجیتال و خرید بیت کوین از صرافی ایرانی را دارید میتوانید به صرافی ورسلند مراجعه نمایید.

سیگنال ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

سیگنال ها در واقع تحلیل و پیشنهادات خرید و فروش هستند که برخی کاربران برای اینکه درگیر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نشوند، ارائه می شود. در دستیار هوشمند آکادمی مالی رفیعی سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فارکس توسط یک تیمی که سالها تجربه کافی در بازارهای مالی را دارد ارائه می شود و شما میتوانید بدون اتلاف وقت در کانال به سیگنال های لحظه ای بازار دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

آموزش فارکس در مشهد | آگکادمی مالی رفیعی
آموزش فارکس

آموزش فارکس در مشهد

آموزش فارکس در مشهد، زیر نظر مهندس رفیعی یکی از بهترین تریدرهای ایران، به صورت مستقیم برگزار می‌شود. ویژگی این دوره رسیدن به سود قطعی است!

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229