بلاگ

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ | آکادمی مالی رفیعی

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

چه شخص تازه‌کار باشید و چه حرفه‌ای، بدون شک برای حضور در دنیای جذاب ارزهای دیجیتال باید یکی از انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال را داشته باشید. بدون داشتن کیف پول نمی‌توانید هیچ‌گونه معامله و انتقالی را انجام دهید. اگر می‌خواهید بدانید کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه انواعی دارد تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با بررسی مزایا و معایب انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال بتوانید به‌ درستی برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال تصمیم‌گیری کنید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال بسیار متنوع هستند و می‌توانند انواع نیازها را پوشش دهند. برخی از کیف پول‌ها مانند کیف پول‌های صرافی برای تازه‌ کارها که تازه‌ وارد این حرفه شده‌اند مناسب است و برخی کیف پول‌ها مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری برای افراد سرمایه‌گذار و حرفه‌ای که به دنبال بالاترین امنیت هستند، مناسب است. انتخاب یک والت ارز دیجیتال مطمئن و ایمن در حفظ سرمایه شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. یکی از دلایل اصلی این موضوع تخصصی بودن آن است  پس بهترین راه برای یادگیری، آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال به صورت تخصصی است!


کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟


به زبان ساده می‌توان گفت که از کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. ارزهای دیجیتال معروف مانند بیت کوین و اتریوم دارای کیف پول مخصوص خود هستند. البته بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند تا از والت ارز دیجیتال عمومی که انواع کوین‌ها را پشتیبانی می‌کند، استفاده کنند.

کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری است که از آن برای مدیریت کلیدهای عمومی و خصوصی (ساخت و ذخیره آن‌ها) و تعامل با شبکه بلاک چین استفاده می‌شود. با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی می‌توانید ارزهای دیجیتال را دریافت و یا ارسال کنید. کلید خصوصی، حکم رمز کارت بانکی شما را دارد و به‌هیچ‌وجه نباید کسی از آن اطلاع داشته باشد. کلید عمومی همان شماره‌حساب کارت بانکی است که با استفاده از آن عملیات انتقال را می‌توانید انجام دهید.


نحوه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال


نحوه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

تا این قسمت از مقاله با تعریف کیف پول ارز دیجیتال چیست آشنا شدید؛ حال به بررسی نحوه استفاده از این والت دیجیتال می‌پردازیم. با استفاده از کیف پول دیجیتال، می‌توانید به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشید و همچنین برای عملیات انتقال ارزهای دیجیتال و انواع معاملات دیجیتالی از آن‌ها استفاده نمایید. بدون داشتن کیف پول دیجیتال عملاً نمی‌توان در بازارهای مالی فعالیت کرد.

برای انتقال ارز دیجیتال، شخص فرستنده باید کد خصوصی و عمومی کیف پول خود را با کد عمومی والت دیجیتال شخص گیرنده وارد کند. شخص گیرنده باید کد عمومی خود را وارد کند تا عملیات انتقال صورت بگیرد.


انواع کیف پول ارز دیجیتال


والت دیجیتال دارای تنوع بسیاری است و هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای اینکه بتوانید بهترین کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید، در ابتدا نیاز است تا انواع کیف پول ارز دیجیتال را بشناسید. انواع کیف پول‌های دیجیتال را می‌توان با توجه به کیف پول‌های سرد و گرم و همچنین کیف پول شخصی یا صرافی تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع کیف پول ارز دیجیتال؛ کیف پول گرم یا کیف پول سرد

در ادامه مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست، به بررسی و معرفی انواع کیف پول گرم و سرد می‌پردازیم.

1. کیف پول گرم

کلیه عملیات در کیف پول ارز دیجیتال گرم، به‌صورت آنلاین انجام می‌شود که بسیار پرخطر هستند اما دسترسی و کار کردن با آن‌ها راحت است. از انواع کیف پول گرم می‌توان به کیف پول دسکتاپ، کیف پول موبایلی و کیف پول تحت وب اشاره کرد.

کیف پول دسکتاپ: این کیف پول آنلاین، نرم‌افزاری است که روی دسکتاپ نصب می‌شود و نسبت به دیگر انواع کیف پول‌های گرم از امنیت بیشتری برخوردار است.

کیف پول موبایل: این کیف پول آنلاین، اپلیکیشنی است که بر روی موبایل نصب می‌شود و افراد بسیار راحت می‌توانند با کمک آن مدیریت ارزهای دیجیتال و انجام معاملات خود را انجام دهند. از آنجایی ‌که روزانه از موبایل به‌ کرات استفاده می‌شود و همه‌جا همراه افراد است، نسبت به کیف پول‌های دسکتاپ خطرناک‌تر است.

کیف پول تحت وب یا آنلاین: این کیف پول آنلاین کمترین امنیت را در میان کیف‌های پول دیجیتال دارد و از طریق انواع دستگاه‌ها و مرورگرها می‌توان به والت دیجیتال دسترسی داشت.

2. کیف پول سرد

برای استفاده از کیف پول‌های سرد نیازی به اینترنت نیست و کاملاً به‌صورت آفلاین کار می‌کنند. امن‌ترین کیف پول‌ها، در این دسته قرار دارند و به دو نوع کیف پول سخت‌افزاری و کاغذی تقسیم‌بندی می‌شوند.

کیف پول کاغذی: در این نوع کیف پول‌ها، رمزهای عمومی و خصوصی بر روی کاغذ نوشته شده‌اند. این کاغذها در برابر خطرات محیطی مانند سرقت، آتش‌سوزی، از بین رفتن و … بسیار آسیب‌پذیر هستند اما چون به هیچ سروری متصل نیستند در برابر هک شدن ایمن هستند. برای استفاده از کیف پول کاغذی باید از یک نرم‌افزار یا کیف پول تحت وب استفاده کنید و کلیدهای‌ عمومی و خصوصی را وارد کنید؛ به همین دلیل نسبت به کیف پول‌های آنلاین استفاده از آن‌ها بسیار دشوار است. برای افرادی که تراکنش‌های بالایی دارند اصلاً مناسب نیست و برای نگهداری ارزهای دیجیتال می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کیف پول سخت‌افزاری: کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری در زمان انتقال آنلاین هستند و در باقی موارد به‌صورت آفلاین از رمزها و کدها نگهداری می‌کنند. این نوع کیف پول ارز دیجیتال بالاترین امنیت را در بین انواع کیف پول‌ها دارد. هزینه خریداری این کیف پول دیجیتال بالاست و برای افرادی که انتقال روزانه دارند، مناسب نیست.

کیف پول سخت افزاری

انواع کیف پول ارز دیجیتال؛ کیف پول شخصی یا کیف پول صرافی

برای نگهداری ارزهای دیجیتال می‌توانید از دو نوع کیف پول شخصی و کیف پول صرافی استفاده کنید. انواع کیف پول‌های شخصی را که بیشتر بررسی کردیم و شما می‌توانید با توجه به نیاز و نوع فعالیت خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

در زمان استفاده از کیف پول صرافی، کلیدهای خصوصی در امانت صرافی‌ها است و به افراد ارائه نمی‌کنند. استفاده از این کیف پول می‌تواند برای ترید مناسب باشد ولی امنیت بالایی ندارد. افرادی که تازه‌، وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند و آشنایی با نحوه عملکرد کیف پول ندارند، خیلی راحت می‌توانند با استفاده از این کیف پول‌ها کارهای خود را انجام دهند.


ویژگی‌های بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال 2022


ویژگی‌های بهترین کیف پول ارز دیجیتال

یک کیف پول دیجیتال معتبر و مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در ادامه مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های والت دیجیتال می‌پردازیم تا بتوانید بهترین کیف پول را انتخاب کنید.

  1. مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول ارز دیجیتال خوب، امنیت است تا سرمایه شما حفظ شود. کیف پول را حتماً از سایت اصلی دانلود کنید و اطلاعات خصوصی خود را حتی با تیم پشتیبانی هم به اشتراک نگذارید.
  2. یک کیف پول دیجیتال معتبر دارای تیم پشتیبانی قوی است تا نرم‌افزار به‌طور مرتب به‌روزرسانی شود.
  3. استفاده از کیف پول باید راحت باشد تا همه افراد با هر سطح دانشی بتوانند از آن به‌راحتی استفاده کنند.
  4. رابط کاربری خوبی داشته باشد و در زمان استفاده از کیف پول بتوان راحت به گزینه مدنظر خود رسید.
  5. بهترین کیف پول ارز دیجیتال دارای قیمت مناسبی است.
  6. ازآنجایی‌که تعداد ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است، یک کیف پول خوب باید بتواند تعداد زیادی از ارزها را پشتیبانی کند.

  • “تراست والت” یکی از بهترین کیف پول‌های آنلاین است که برای پلتفرم‌های اندرید و ios در دسترس است.
  • “بیت کوین والت” و “بلو والت” بهترین کیف پول‌های بیت کوین هستند.
  • “متامسک” بهترین کیف پول تخصصی اتریوم است.
  • “لجر” و “ترزور” بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که از امکانات بالایی برخوردارند.

اگر برای انتخاب بین کیف لجر و ترزور تردید دارید و نمی‌دانید دقیقا کیف پول ترزور بهتر است یا لجر؟ توصیه می‌کنیم مقاله آکادمی مالی رفیعی را که به بررسی دقیق این دو کیف پول و مقایسه آنها پرداخته است را مطالعه نمایید. 


جمع‌بندی؛ کیف پول ارز دیجیتال چیست؟


تنوع کیف پول دیجیتال بسیار زیاد است و افراد در ابتدای راه برای انتخاب بهترین کیف پول دیجیتال متناسب با نیازشان گیج و سردرگم می‌شوند. در این مقاله از صفر تا صد مقدمات کیف پول ارز دیجیتال چیست و انواع آن را بررسی کردیم و درنهایت به معرفی بهترین انواع کیف پول ارز دیجیتال پرداختیم تا از میان آن‌ها متناسب‌ترین نوع کیف پول را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد شرکت کنید تا متخصصین قدم‌به‌قدم برای انتخاب و خرید بهترین والت ارز دیجیتال به شما کمک کنند.

سوالات متداول 

آیا استفاده از کیف پول ارز دیجیتال ضروری است؟

 انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مناسب و معتبر از اولین اقدامات مهم، قبل از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری و معامله می‌باشد.

کدام نوع از کیف پول بالاترین سطح امنیت را بیشتر تامین می‌کند؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری به دلیل پروتکل‌های امنیتی‌ای که دارند اجازه نمی‌دهند کلید خصوصی بدون اجازه شما خارج شود؛ این یعنی هیچ‌کس به‌غیر از شما به کلیدهای خصوصیتان دسترسی ندارد.

سیگنال ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

سیگنال ها در واقع تحلیل و پیشنهادات خرید و فروش هستند که برخی کاربران برای اینکه درگیر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نشوند، ارائه می شود. در دستیار هوشمند آکادمی مالی رفیعی سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فارکس توسط یک تیمی که سالها تجربه کافی در بازارهای مالی را دارد ارائه می شود و شما میتوانید بدون اتلاف وقت در کانال به سیگنال های لحظه ای بازار دسترسی پیدا کنید.

چگونه ارزهای دیجیتال را بخریم یا بفروشیم؟

ارزهای دیجیتال را می‌توان از طریق صرافی‌ها خریداری و یا به فروش رساند. برای این کار نیاز به گذراندن عملیات احراز هویت است.

 

 

درخواست مشاوره رایگان

آیا ورود به بازار مالی مناسب شماست؟ همین الان فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در آکادمی رفیعی با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم برای دوره را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های آکادمی رفیعی

دیدگاه ها بسته شده است

هرلحظه در کنار شما هستیم
جهت برقراری تماس برروی دکمه ها کلیک نمایید.
مشاوره و پشتیبانی

خانم مقدم: 09037105223

مشاوره کلاس های حضوری

اقای آگاه : 09150080669

خدمات ربات هوشمند

خانم صالحی: 09157051229